אנשי משאבי אנוש "מתכללים" – מה זה אומר ב- 2020 ובעתיד

4 דקות | 2 בספטמבר 2020
אילוסטרציה - תכלול

שתף:

שנים מעכשיו, ייכתבו ספרים וייווצרו סרטים, על שנת 2020. הם יתרכזו באירועים, בבעיות, במגפה, בטעויות, וגם בגיבורים. בסופו של דבר, יימצא חיסון, נצא מהמשבר והחיים יחזרו למסלולם. עם זאת הנורמליות לה היינו רגילים בעבר, עשויה להשתנות. חלק מהשינויים שאנחנו חווים עכשיו יהפכו לקבועים. אין ספק שיותר ויותר עובדים יעבדו מרחוק וזמן העבודה יהיה גמיש יותר. זו בשורה טובה לעובדים רבים, אבל גם למעסיקים שיחסכו בהוצאות כגון חסכון בנדל"ן. אפילו תהליכי גיוס יושפעו מהמציאות הנוכחית והתהליך יהפוך ליותר ויותר מקוון, עם ראיונות בווידאו שיכולים להתבצע מכל מקום.

אולי קשה לראות את זה כרגע, אבל יש לנו עכשיו הזדמנות ליצור שינוי משמעותי כתוצאה מכל מה שקורה סביבנו. ויתרונות ה- HR בכל הרמות יהיו קריטיים להגשמת השינוי שצריך לקרות.

בחודשים האחרונים כולנו התוודענו למושג "מתכלל", וזה בדיוק מה שה- HR צריך להיות בשנת 2020 ובשנים הבאות. מושג ה- HR המתכלל אינו הגדרת תפקיד. זוהי דרך חיים שתוביל חברות להתאוששות מהמשבר של 2020.

נכון, לא כל אנשי ה- HR שווים ביכולותיהם. אך הידע, הכישורים והיכולות של מי שהיו אנשי HR מעולים ב- 2019 יאפשרו להם להתמודד עם האתגרים של 2020 והשנים שאחריה.

ואלה הכישורים והיכולות שלא ניתן להתפשר עליהם עכשיו:

1. היכולת להתמודד עם מצבי עמימות ו"אזורים אפורים"

בין אם מדובר בהחזרת אנשים לעבודה או במתן מענה לאנשים שרוצים לעבוד מהיכן שהם רוצים ומתי שהם רוצים, אנשי HR מעולים צריכים לחוש בנוח גם כאשר יעדים משתנים, כשאין תשובות ברורות וכאשר קיים סיכון לטעות. הם לא חוטפים רגלים קרות גם מול התמודדות עם אתגרים מורכבים.

2. יכולת להשפיע

לאנשי HR מעולים יש יכולת להשפיע על סביבתם: בין אם מדובר בעובדים זוטרים או מנהלים בכירים. יכולת זו מושתת על נגישות, שקיפות ונכונות להשקיע בשיחות – הרבה לפני שהם צריכים לבקש משהו מאדם אחר.

3. יכולת לנהל משא ומתן

במיוחד כאשר מדובר ב"אזורים אפורים", אנשי HR מעולים מבינים את החשיבות של משא ומתן. המפתח למיומנות זו הוא הנכונות להקדיש את הזמן להקשבה, לשאול שאלות ולהבין את הצרכים של הסובבים אותם. על ידי השקעת זמן בתהליך, לאנשי HR כאלה יש את היכולת לפנות לכל קבוצה ולהסביר מדוע פתרון מסוים מניב את התוצאה הטובה ביותר לכל הצדדים.

4. תקשורת

הימים בהם אפשר היה להיות אנשי HR מצוינים מבלי שיהיו לכם כישורי תקשורת חלפו. מדובר בכל מצבי התקשורת – כתובים, חברתיים, פנים אל פנים ודיבור מול קבוצות. היכולת להעביר מסר גם במצבי אי ודאות, ההשפעה והמשא ומתן הן כולן מיומנויות תקשורתיות. ניסוח הודעה גם במצבי עמימות, אינו ספין אלא הבעת עמדה ומנהיגות מחייבת ניסוח ברור של עמדה.

אין עוררין על כך שהתרבות הארגונית למשל, פגיעה בעיתות משבר בהן מתקבלות החלטות תוך כדי תנועה והישרדות פיננסית מקבלת עדיפות על כמעט כל דבר אחר. תקשורת מתמדת והמחויבות לתרבות הארגונית שלכם, הם הכלים היחידים שיעבדו. ועובדים יגלו מס שפתיים גם כאשר הם עובדים מרחוק ויזכרו זאת לאחר חלוף המשבר.

5. התאמת כללים ומדיניות

HR הסתמך לאורך השנים על מדיניות וכללים ברורים. אלא ש-2020 טרפה את הקלפים וכללים רבים אינם תקפים יותר. ברור למשל שהמעבר לעבודה מהבית, שינה את מדיניות הנוכחות וחייב תהליכים רשמיים לטיפול בעבודה מרחוק שנועדו להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בצורה פרודוקטיבית וחלקה.
מן הסתם, תהליכים אלה ימשיכו להיות תקפים גם "ביום שאחרי", שכן העבודה מרחוק תמשיך לפחות באופן חלקי. אנשי HR יצליחו אם יבינו ש"הדרך בה עשינו את הדברים" עד עכשיו, צריכה לעבור התאמה, אחרת תפגע בביצועים שלהם ושל העובדים האחרים.

 

אין ספק שבמצבי חוסר ודאות, אנשי משאבי אנוש מעולים (לא סתם טובים), הם מהנכסים היקרים ביותר שיש לארגון יכול להיות.

האם יככבו באחד מהסרטים העתידיים שיוצרו על שנת 2020? – סביר להניח שלא. אבל אין ספק שאם תתבוננו מקרוב בשנים הבאות, אנשי משאבי אנוש "מתכללים" יהיו בין הגורמים המרכזיים התומכים בארגון.

   

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 1,600 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: