איך לעודד מוטיבציה בקרב עובדים מרחוק

5 דקות | 30 ביולי 2020
אילוסטרציה - מוטיבציה

שתף:

אם חשבנו שעולם העבודה נכנס ל'שגרת קורונה', ולתחילת מגמה של התאוששות כלכלית, הרי שהמציאות מוכיחה שאנחנו עדין לא שם. אחוזי החל"ת והאבטלה רק ממשיכים לעלות וההתאוששות של המשק רחוקה מהעין. לכאורה, כל אדם ששמר על עבודתו צריך להיות אסיר תודה בימים כאלה.

אם נסתכל על פירמידת הצרכים של מאסלו, הרי שברוב המקרים מי שעובד לא צריך להיות חרד לרמה הבסיסית. בהנחה שארגונים פועלים תחת התו הסגול לעסקים, ומדיניות היברידית המשלבת גם עבודה מהבית, הרי שרוב העובדים אמורים לחוש מוגנים יחסית בסביבת העבודה שלהם.

אבל מה בנוגע לרמות הגבוהות יותר בהיררכיה: תחושת השייכות, ערך עצמי ולבסוף הגשמה עצמית? איך עלינו כמעסיקים להתייחס לאליהן בכדי שיעודדו את היכולות, המוטיבציה והביצועים, גם כשעובדים מרחוק?

הפירמידה של מאסלו

בנו קהילות

סקר של OnePoll and Citrix מעלה כי 28% מהעובדים מהבית חשים בדידות, במיוחד בעת הזו שכולנו רוצים לחזור ולהרגיש שייכות.
בחיים המקצועיים שלנו, קשר זה יכול להגיע דרך עמיתים, לקוחות, קהילות, פרויקטים משותפים וכד'. בימים אלה, בניית תרבות עבודה תוססת ומחוברת דורשת יצירתיות, מכיוון שכולנו שומרים על ריחוק חברתי או עובדים מרחוק – אבל זה בהחלט אפשרי. הרעיון הוא לשלב בין הפן המקצועי לפן החברתי נטו.
אפשרו לצוותים לעשות מפגשים וירטואליים תכופים על מנת להתעדכן בסדרי עדיפויות, לשמוע על התקדמות בפרויקטים משותפים ולקבל עצות מהעמיתים / המנהלים שלהם. זו הזדמנות לשמור על רוח הצוות ולהשאיר את כולם ממוקדים ביעדים שלהם.
אם בעבר פינת הקפה היתה מקום המפגש הפיזי של האנשים שלכם, בו שוחחו והחליפו דעות, זה הזמן לחשוב על 'פינת קפה וירטואלית'. זה יכול להיעשות באמצעות פלטפורמות צ'טים למיניהן. עודדו "פטפוטים" על כל נושא גם אם אינו קשור לעבודה, מיוזמות לפעילות גופנית משותפת, והחלפת מתכונים ועד להמלצות צפייה בנטפליקס.
ככל שהעובדים שלכם חשים יותר שייכות ומחוברות לארגון, המוטיבציה שלהם לביצועים גבוהים והחתירה שלהם להישגים, עולה.

הוקירו הצלחות, קטנות כגדולות

תפישת הערך העצמי נובעת מהרגשה שהעובד תורם ערך משמעותי למטרה גדולה יותר, וזה מעודד אותו להישגיות. אחת הדרכים לחזק דינמיקה זו בקרב העובדים, היא שהמנהלים יתנו פידבק חיובי פומבי על הצלחות כלשהן, ולא ימתינו עם זה לשיחות הערכת עובדים ושיחות משוב פרטיות.

עפ"י מחקר של גרטנר, בתקופות של חוסר וודאות, הצורך של העובדים להכרה בתרומתם גדל בכ- 30%.

כדי להיות אפקטיבי, המשוב צריך להיות ספציפי, ולהיות מועבר בזמן אמת ובנימה של הערכה אמיתית. ההוקרה יכולה להינתן במסגרת המפגשים הצוותיים הווירטואליים שאתם מקיימים, או בכל דרך של תקשורת פנים ארגונית שאתם חייבים להקפיד עליה במיוחד בזמנים אלה (ניוזלטר שאתם מפיצים לעובדים, מפגשי ZOOM וכד').

אגב, ההוקרה לא חייבת לבוא מפיו של המנהל. זו יכולה להיות תודה של לקוח על שירות טוב, ואפילו הוקרה של קולגות – אחרי הכל, הם הראשונים לראות (גם אם לא פנים-אל-פנים) את המאמץ החריג שמישהו מחבריהם משקיע.

הוקרה אפקטיבית לא רק שמניעה את המקבל, אלא משמשת איתות חזק לעובדים אחרים על התנהגויות שעליהם לאמץ. ההוקרה לא צריכה להיות כספית. יש דרכים רבות להוקרת עובדים. מנהלים בארגונים החווים האטה, יכולים לנצל הזדמנות זו, בכדי להודות לעובדים שלהם ולשתף את הישגיהם עם עמיתיהם.

תנו אמון ביכולות העובדים שלכם

בראש פירמידת הצרכים של מאסלו, נמצא שלב ההגשמה העצמית ומימוש הפוטנציאל.

גם אם יש לכם צוותים מוכשרים להפליא עם מערך מיומנות מדהים, הם עדיין צריכים להישאר מאתגרים. דרך אחת שמנהלים יכולים להניע עובדים מרוחק היא על ידי התמקדות הן בשיפור האישי והן ביעדי הביצועים.

גישה זו מסתמכת על דפוס חשיבה מתפתח והיא מושתת על הרעיון שלא משנה היכן אתה נמצא בקריירה שלך, תמיד יש לך מקום להרחיב את הגבולות. כמנהלים, כשאתם ממקדים את אנשי הצוות שלכם בפוטנציאל שלהם ולא רק בביצועים, זה פותח בפני העובדים המרוחקים הזדמנויות חדשות.

כדי להעצים את העובדים שלכם ולמקסם את הפוטנציאל שלהם, בחנו את כישוריהם ויכולותיהם, ובקשו מהם הצעות כיצד הם יכולים לקחת על עצמם אתגרים חדשים בתחומים שבהם הם מצטיינים באופן טבעי ואף בתחומים מחוץ לאזור הנוחות שלהם. שאלו את עצמכם אילו הזדמנויות חדשות תוכלו לספק שיגרמו לעובדים להתרגש, ולהמשיך לעבוד קשה בכדי לממש הישגים מיוחדים?

כמובן, שאין זה אומר להעמיס עליהם אחריות, אלא לתת להם אוטונומיה שתעזור להם למצות ביעילות ובהצלחה את הכישורים שלהם. כוונו לתרחיש בו העובדים שלכם אומרים בביטחון "can do" – ושניכם יודעים שהם באמת עושים זאת. ואל תשכחו לתמוך בחברי צוות שנוטלים סיכונים בכדי למתוח את הגבולות שלהם ולצמוח באופן מקצועי.

ניהול והנעה של עובדים מרוחקים פועל עפ"י גישה בסיסית המיושמת בסביבת משרדים מסורתית. עם זאת, הכלים והאסטרטגיות בהן אתם משתמשים כדי ליצור חיבור, לשמור על קווי תקשורת פתוחים ולנהל ביצועים יצטרכו לעבור שדרוג בכדי לעמוד בקצב האתגרים של העבודה המרוחק.

בסופו של דבר, ככל שתניעו יותר את העובדים שלכם הם יהיו פרודוקטיביים יותר ומחוברים יותר לערכי ויעדי הארגון, גם כאשר הם נמצאים רחוק מהעין.

    

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 1,500 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.   

שתף: