האם הטכנולוגיה מקרבת בין מחלקת משאבי האנוש למחלקת השיווק?

דקות 5 | 30 ביולי 2014
HR technology

שתף:

באופן מסורתי, למחלקות השיווק ומשאבי אנוש היה לאורך השנים, מעט מאוד במשותף. אנשי השיווק טיפלו במוצרים וצרכנים, בעוד שאנשי ה-HR טיפלו בעובדי הארגון (בעתיד ובהווה). עכשיו, כך נראה, הטכנולוגיה מגשרת על הפער בין שתי המחלקות.
למרות ההבדלים, לכאורה, בין משאבי אנוש ושיווק, העולם הדיגיטלי ובראשו הרשתות החברתיות, מביא לטשטוש ההבדלים בין עובדים וצרכנים.
פתאום, כך זה נראה, עסקים צריכים לשקול ברצינות לשכור את הלקוחות הטובים ביותר שלהם…
למה זה קורה? – 3 סיבות עיקריות:

  1. התאמה תרבותית: מותגים, בין היתר, משקפים את המוניטין של החברה ומגלמים את הערכים שלה. כאשר צרכנים נמשכים למותג של חברה מסויימת, הם כנראה מזדהים עם התרבות שלה. כאשר עובדים חולקים ערכים משותפים עם הארגון שלהם, העבודה בה הם עוסקים מצליחה למלא צרכים פסיכולוגיים רבים שמניעים אותם. בנוסף, מאחר והעובדים הם גם "שגרירי המותג" – הם חולקים, בשלב כזה או אחר, גם חוויות טובות של העבודה והארגונים באמצעות הרשתות החברתיות.
    לעומת זאת, אם אתם מגייסים עובדים המתקשים להשתלב בתרבות הארגונית, הם יתפתו, במוקדם או במאוחר, לפגוע במותג שלך או לעבוד עבור המתחרים שלך.
  2. בחינת פרופיל חברתי: בגיוס מוצלח חשוב – א.למשוך מועמדים טובים ב. להעריך נכון את הפוטנציאל שלהם. הודות לטכנולוגיה, מחלקת השיווק כיום נמצאת במקום נוח יחסית להשגת שתי המטרות הללו. חלק גדול מהארגונים כיום מנהלים נוכחות מקוונת מול צרכנים ("עוקבים", או "חברים"), שמהווים כר פורה לצפייה, ניתוח התנהגויות וזיהוי מועמדים בעלי פוטנציאל. מחלקת השיווק יכולה לסייע רבות בליווי מחלקת ה-HR בהערכה של מועמדים, דווקא על בסיס הניסיון שלהם מול מספר רב של אנשים שמכירים את הארגון ויוצרים עימו קשר דו-כיווני בזירה החברתית שהוא מנהל.
  3. משמעות ומיתוג עצמי: העובדים רוצים חוויות בדיוק כמו הצרכן. הם לא רוצים רק את ה"עבודה", הם רוצים קריירה ומשמעות. מחלקות השיווק, כפונקציה שאחראית על מיתוג הארגון, מובילות למצב בו החברה נחשקת יותר (או פחות), דבר המוביל לרצון של אנשים רבים יותר להיות מועסקים בחברה זו, מצב שמאפשר למחלקת ה-HR מגוון רחב יותר של כישרונות שיכולים להתאים לארגון.

מה דעתכם? האם בארגון שלכם קיים שיתוף פעולה בין מחלקת השיווק למשאבי אנוש? ספרו לנו בקבוצת הלינקדאין שלנו!

שתף: