אין כמו חופשה טובה לניקוי הראש ולהטענת מצברים של העובדים שלנו. זמן שכל כולו מוקדש להנאה ולבני המשפחה, זמן בו אנו מאפשרים לעובדים שלנו (ולנו!) לשחרר לחץ, שהולך וגובר, מסביבת העבודה.
היות והחזרה לשגרה היא תהליך לא פשוט שלעתים יוצר קשיים אצל העובדים (ואל תשכחו את החגים…) החלטנו להכין, מבעוד מועד, מדריך מקוצר לחזרה לשגרה נכונה ושפויה. לגזור ולשמור – ככה תסייעו לעובדי הארגון שלכם לחזור באופן נכון לשגרה:
- עייפות: זוכרים את הפוסט שלנו "שביזות יום א'- למה באמת אנחנו עייפים בעבודה"? במידה ושכחתם – הצגנו את אותה תחושה שחיקה וקושי שניתן למצוא אצל חלק גדול מהעובדים במשק. התחושה הריקה והמרפה הזו מגיעה, לעתים, אחרי חופשה קצרה שאנו חווים באופן עקבי – סופ"ש. אם חזרה מחופשה שגרתית ושבועית יכולה להוביל לתחושת עייפות, מה לדעתכם יכולה להיות התוצאה לחופשה ממושכת? בכדי למזער את אפקט ההשפעה לתחושה זו, שאולי תגיע, כדאי לעודד את העובדים לחזור לעבודה אחרי החופש, לא בתחילת השבוע, אלא לקראת סוף השבוע – ביום רביעי או ביום חמישי, כך שהחזרה שלהם תהיה קצרה ומדורגת.
- אף אחד לא סופרמן: אל תשכחו, העובדים לא היו במשרד – והמשימות שלהם נערמו אחת על גבי השנייה. המליצו להם להתחיל את היום דווקא מסקירה ותיעוד של המשימות והפניות שהצטברו במהלך החופש. תיעוד ובקרה יעניקו לעובדים, ולכם, תחושה יקרת ערך של שליטה במצב.
- אף אחד לא לבד: עודדו שיחות מסדרון עם העובדים בארגון – איפה הם היו, מה הם עשו וכו'. החזרה לשגרת העבודה תהיה נעימה יותר בעקבות השקעה של זמן שיחה והתעדכנות פנימית של עובדי החברה. רעיון מגבש שנוסה באחת מחברות ההיטק המובילות בישראל: פרסום לוח פומבי המציג את תמונות העובדים, שתיעדו עצמם בחופשה, מכול רחבי העולם. (נסו וספרו לנו!)
- סבלנות, סבלנות, סבלנות: גם עם כל הטיפים הנ"ל יושמו, עדיין קיימת האפשרות שהיום הזה יהיה הרבה יותר קשה לעובדים שלכם מכפי שצפיתם. לעתים, ההשפעה כל-כך חזקה שהעובד יכול לחוות יאוש ואדישות. היו סבלניים, שימו לב והשקיעו מאמצים ליצירת אווירה רגועה עד כמה שניתן.
מכירים עוד עצות ורעיונות לניהול נכון יותר של חזרת העובדים לשגרה? אתם מוזמנים להגיב כאן בבלוג או בקבוצת הלינקדאין המקצועית שלנו!