שלושת הפרמטרים לבחינה האם תוכנית הלמידה המקוונת שלכם מוצלחת

4 דקות | 15 במרץ 2021
בניית e-Learning

שתף:

במהלך השנה האחרונה ארגונים רבים התאימו את תוכניות הלמידה ללמידה מקוונת (e-Learning) כך שתאפשר לעובדיהם ללמוד מרחוק.

השקעתם זמן ואנרגיה בתכנית למידה מקוונת? אם כן, ייתכן שגם אתם תוהים כיצד תוכלו לקבוע אם התוכנית שלכם מצליחה או לא. בפוסט זה נבחן את שלושת עמודי התווך של תוכנית למידה מקוונת מוצלחת.

חווית הלמידה

השקעתם במערכת ניהול למידה ידידותית למשתמש. בניתם מסלולי למידה מותאמים אישית, מודולים למיקרו-לימוד ותובנות לגבי נקודות החוזק והחולשה של הלומד. אבל האם זה אופטימלי?

ראשית, וודאו שתוכן הלמידה תוכנן תוך התחשבות בצרכיו ובציפיותיו של הלומד המודרני, שאם לא כן, אתם מסתכנים בחוויית למידה גרועה שעלולה להוביל לשיעורי נשירה גבוהים ולאובדן תמורה להשקעה.

מה מאפיין את הלומד המודרני?

  1. הוא חשוף להפרעות (אפליקציות, אינטרנט וכד') והעבודה נקטעת אחת לחמש דקות. יכולת הריכוז ותשומת הלב של אדם בוגר עומדת על כ- 20 דקות בממוצע.
  2. הם רוצים שהכל יגיע אליהם לפי דרישה (on-demand), כולל למידה.
  3. הם לעיתים קרובות, ובמיוחד בשנה האחרונה, עובדים מרחוק ולכן רוצים גישה לתכני הלמידה מהמחשב או מהטלפון הנייד.
  4. הם יודעים שהכל משתנה במהירות ולכן רוצים יותר מבעבר להישאר מעודכנים.
  5. הם משתפי פעולה ורוצים אפשרויות של למידה חברתית.

    

בכדי לשפר את חוויית הלמידה בארגון שלכם, הנה שלושה נושאים מרכזיים שיש לזכור:

  1. אפשרו למידה מכל מקום, בכל זמן ובכל מכשיר.
  2. התוכניות הטובות ביותר מספקות חוויה מותאמת אישית המבוססת על העדפות וידע של כל לומד בתחומים שונים.
  3. מידע שניתן לפעול על פיו הוא המפתח ליצירת חווית למידה טובה יותר. משוב בזמן אמת על ההתקדמות עוזר לאנשים שלכם לנהל את זמנם בחוכמה ושומר על המוטיבציה שלהם לאורך כל מסלול הלמידה. נתונים כאלה גם חיוניים עבור הארגון שלכם בכדי שתוכלו לקבל החלטות חכמות ומושכלות.

מחוברות

דמיינו לרגע איך נראה לומד מעורב ומחובר: הוא שואל שאלות, מסיים את הקורסים בזמן, ומגיע מוכן ובטוח לבחינות. לומדים מעורבים הם נוכחים, תומכים ופעילים לאורך כל תהליך הלמידה.

ישנן הזדמנויות רבות לשפר את מעורבות הלומדים במסגרת התוכנית שלכם, אך חשוב לזכור כי הלומדים זקוקים ליותר מגימיקים בכדי להישאר מעורבים.

שאלות אלה יכולות לעזור לכם לקבוע אם התוכנית שלכם מרתקת מספיק עבור הלומד המודרני:

  • האם יש להם הזדמנויות ללמידה חברתית?
  • האם פילחתם את הקהל שלכם כדי להציע תוכן רלוונטי?
  • האם אפשרתם התאמה אישית?
  • האם הלומדים שלכם יכולים לגשת לתוכן בקלות או שהוא קבור עמוק בפורטל למידה מסורבל?
  • האם שילבתם אותות הצטיינות או הישגים בתוכניות שלכם?

למידה מיועדת גם ללקוחות

לכל ארגון ברור שמטרת תוכנית הלמידה וההכשרה שלכם היא להוביל את העובדים שלכם להצלחה ולקידום קריירה אשר יגדילו את כוח ההשתכרות שלהם.

אבל מערכות הלמידה מאפשרות היום גם להיות מרכז רווח מבחינתכם. אתם יכולים לנהל קורסים והסמכות בתשלום למשתמשים חוץ-ארגוניים, כגון שותפים, מפיצים, זכיינים, לקוחות ועוד, וכך להקנות להם ידע רלוונטי.

עבור ארגונים רבים הכנסות הן המרכיב החסר מאסטרטגיית תכנית הלמידה שלהם. הלמידה לאורך החיים הופכת להיות הסטנדרט כמעט בכל ענף, ארגונים הממצים את הפוטנציאל הנסתר של הנכס הגדול ביותר שלהם – הלומדים שלהם – עובדים ומשתמשים חוץ-ארגוניים – יכולים להפוך את תוכניות הלמידה שלהם ממרכזי עלות למרכזי הכנסות ולהשתמש בתוכניות הלימוד להחזר על ההשקעה.

שאלו את עצמכם האם הלמידה המקוונת תאפשר לכם להגיע ליותר משתמשים בשווקים חדשים, ואילו קורסים דיגיטליים חדשים תוכלו לפתח כדי לשמור על לקוחות קיימים?

   

כדי ליצור תוכניות למידה שהן טובות גם ללומדים וגם לעסקים, ארגונים רבים זקוקים לגישה חדשה לאסטרטגיית הלמידה שלהם. על ידי התמקדות בשלושת עמודי התווך של תוכנית למידה מוצלחת, תוכלו להיות בטוחים שתשיגו את יעדי תכניות הלמידה שלכם.

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 1,750 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: