Big Data בשירותו של המנהל

דקות 5 | 19 בפברואר 2014
Big Data

שתף:

מהו Big Data? כיצד ניתן להשתמש בו? איך עובדים איתו נכון? כיצד הוא מסייע בניהול מערך עובדים? ריבי אספלר, מנהלת תיק המוצרים בסינריון מסבירה כיצד מנהלים יכולים להשתמש ב- Big Data לטובת הארגון:

"כמויות נתונים רבות, Big Data, היו מאז ומתמיד מנת חלקן של תעשיות המידע ותקשורת", כתבו לא מכבר אנשי חברת הייעוץ מקינזי. "איסוף, שמירה וניתוח של Big Data לצרכים הפנימיים של הארגון, יכולים לייצר ערך כלכלי מוסף ולהביא להגדלת הפרודוקטיביות והתחרותיות של ארגונים".
החוקרים של מקינזי תמימי דעים: חברות וקובעי מדיניות חייבים להשקיע הרבה יותר מאמצים כדי למקסם את הפוטנציאל הטמון ב-Big Data. וכל זה מביא למסקנה אחת ברורה: כולם, אבל, כולם, מושפעים. בסביבה כיאוטית הזו גם מנהלים חייבים לעצור לרגע ולבחון כיצד ניתן לקבל החלטות הכרוכות בניהול מערך העובדים, כישרונם וכישוריהם, בצורה יעילה יותר.
נראה שעבור המנהלים השונים, המידע העצום הזה מהווה הזדמנות גדולה. על ידי הבנת הדרישות העסקיות הרחבות, הגדרת השאלות הנכונות וניתוח הנתונים המצטברים לאורך זמן ניתן לזהות מגמות חיוביות כמו גם  שליליות וכך אף  ליזום פעולה למניעת תקלות אפשריות.
בנושאי ניהול מערך עובדים, Big Data יכול להיות כלי רב עוצמה בידי המנהל הצריך לוודא שהעובד היחיד והקבוצה הרלוונטית אכן עובדים בהתאם למטרות האסטרטגיות שהוגדרו. לכאורה, מילים כלליות מידי, אך הנה דוגמא מצוינת שלאורה אפשר לבדוק את מידת הישימות של הנושא. הרבה ארגונים רוצים לבדוק תמחור שעות עבודה לפי לקוח משלם או לפי משימה. באמצעות עיבודי Big Data ניתן למדוד נושא זה במגוון של חתכים. גם לפי עובד יחיד, אך גם לפי צוות ומחלקה. מידת החשיבות של הנתוח עבור ההנהלה הבכירה עולה כאשר ניתן גם לבדוק מגמות לאורך זמן (סה"כ הרבעון האחרון או השנה האחרונה) או להשוות נתונים בזמן זה של השנה לרבעון מקביל אשתקד.
דוגמאות נוספות מעולם ניהול מערך העובדים כוללות למשל: ניטור מדויק של כמות ההיעדרויות על פני זמן, שעות נוספות על-פי חיתוכים שונים (עובדים, מחלקה, זמן בשנה), כמות של כונניות וקריאות פתע, בחתכים שונים, שני סוגים של שעות נוספות שהתשלום עליהן בא לידי ביטוי ניכר בדוחות הכספיים. עוד דוגמאות מעניינות כוללות למשל ניהול משמרות ע"פ פרמטרים שונים (למשל סף רווח מסוים שממנו נגזר מס' אחראי המשמרת  הנדרש), רגולציות ממשלתיות שהחורג מהן ייאלץ לשלם קנס כספי כמו גם לעמוד לדין ושהן הבסיס לצורך לנטר, כדוגמא, כמות של משמרות לילה לעובד, ע"פ תקופה המוגדרת מראש.
Big Data מסייע גם בתחום גיוס עובדים ואיתור המועמדים המתאימים לעבודה. כלים אוטומטיים סורקים קורות חיים ומצליבים אותם עם נתונים הזמינים לציבור באתרי המדיה החברתית בעיקר, וכך מציידים את מערך ה-HR בציון המדרג את התאמת המועמד למשרה המבוקשת. לא עוד תפיסה אינטואיטיבית של מידת ההתאמה כי אם ציון מתמטי המדרג את המועמד ביחס למועמדים האחרים.
לסיכום, המנהלים השונים בארגון, החל מרמת המנהל הישיר ועד ל CFO – ימצאו שיישומי Big Data יכולים להיות להם לעזר רב במדידת היום-יום הניהולי והשוואתו ליעדים האסטרטגיים והמדיניות העסקית של החברה. הבסיס, כך מסכימים כולם, הוא ביכולת לשאול את השאלות הנכונות. הנתונים כבר שם.
– מה דעתכם? אתם מוזמנים להצטרף לדיונים בקבוצת הלינקדאין המקצועית שלנו!

שתף: