בבלוג שלנו כתבנו לאחרונה לא מעט על כך שעשרות מדינות בארה"ב כבר החלו להפעיל חוקי שקיפות שכר ודרישה לפרסם טווחי שכר כבר בשלב פרסום משרה. נכון, בינתיים רק בארה"ב ישנם חוקים מחייבים בנושא, אבל ניתן להניח שבקרוב הם יגיעו גם אלינו, כחלק מהמאבק בחוסר שוויון בשכר.
אם בעבר מעסיקים סברו שמדיניות שכר היא עניינם בלבד, הרי שכעת גוברת הדרישה לשקיפות גם מצד מועמדים ועובדים : שני שלישים מהעובדים רוצים שקיפות מוגברת בנושא שכר ותגמולים. ההיגיון בדרישה לשקיפות בשכר הוא שקשה יותר לשלם לאנשים בצורה לא הוגנת כאשר המשכורות פתוחות לביקורת פומבית.
מסקר שנערך בספטמבר על ידי מנוע חיפוש העבודה Adzuna עולה כי מעסיקים שמפרסמים משרות פתוחות ללא ציון טווחי שכר, עלולים לאבד מועמדים ראויים בתחילת התהליך.
מתוך 2,000 מחפשי העבודה בארה"ב, 22% אמרו שהם מאמינים שהשכר צריך להיות בראש סדר העדיפויות של המעסיקים בפרסומים, ו-28% הכי מתוסכלים מחוסר בהירות בנוגע לשכר במודעות דרושים, או מהגדרת טווחי שכר נרחבים מדי (הפרשים גדולים בין מינימום למקסימום).
יתרה מזאת, הסקר גם מעלה כי היעדר טווחי שכר בפרסום המשרה מעורר ספקנות לגבי המעסיק: כשליש מהמשיבים (32%) מניחים שהחברה מסתירה משהו, בעוד ש-30% אמרו שזה מראה שהחברה תשלם להם פחות. אחרים אמרו שזה גורם לחברה להיראות לא אמינה (28%), או שזה מראה שהחברה תהיה מוטה באופן שבו היא בסופו של דבר תשלם להם (31%).
בנוסף, מחפשי עבודה גם מרגישים שזמנם מבוזבז כאשר הם נאלצים להגיע עד לשלב הצעת עבודה כדי לדעת האם המועמדות שהגישו לתפקיד בכלל משתלמת מבחינתם. יותר ממחצית (54%) מהמשיבים בסקר מסרבים להצעה ברגע שגילו את השכר המיועד, גם לאחר שעברו ראיונות ארוכים. (ובואו לא נשכח – במקביל, מגייסים מבזבזים זמן יקר בטיפול במועמדים כאלה). שליש מהמועמדים אף אמרו שהם לא יגיעו לראיון בעתיד אם לא ידעו מה מעסיק מוכן להציע מבחינת שכר.
סקר נוסף שנערך לאחרונה על ידי WTW בקרב 400 מעסיקים, תומך בממצא זה מנקודת המבט של מעסיקים: כמעט 1 מכל 6 חברות (16%) שחשפו נתוני שכר ראו מספר גדול יותר של מועמדים שהגישו מועמדות למשרה.
עם זאת, הסקר מצא גם כי 31% מהמעסיקים אומרים שהם לא מוכנים לשקיפות שכר.
מהסקר עלה כי 17% מהחברות כבר חושפות מידע על טווח שכר, גם במקומות בארה"ב שבהם לא קיימת דרישה לפרסום טווחי שכר עפ"י חוק. בנוסף, 62% מהארגונים מתכננים או שוקלים לחשוף מידע על טווחי השכר בעתיד, גם ללא חקיקה המחייבת אותם לעשות זאת. הסקר מצא כי 71% מהחברות מתכננות להשתמש במדיניות עקבית בקביעת טווחי שכר והיא תפורסם לגבי כלל המשרות. למעלה ממחצית מהארגונים (57%) מיישמים מדיניות שכר גיאוגרפית כדי לקבוע את השכר או טווחי השכר, והיא מותאמת למיקום העבודה.
בינתיים קיימים טיעונים בעד ונגד שקיפות בשכר, או לפחות בכל הנוגע למידת השקיפות המתאימה. אבל לאור הדרישה הגוברת בקרב מועמדים ועובדים, ארגונים צריכים לאמץ דיאלוג פתוח על שכר שוויוני או לפחות לפרסם טווחי שכר, כדי לעזור למועמדים ועובדים להבין כיצד השכר נקבע.
הכירו את החבילות המשולבות שלנו: פתרונות משולבים לניהול שכר ונוכחות, לחשבי שכר בארגונים
ושירותי חשבות שכר ומערכות משולבות לניהול שכר, משאבי אנוש ונוכחות, לחברות עם 50 עובדים ומעלה.
בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 2000 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.