מחוברים לארגון – קווים לדמותם

דקות 5 | 18 באוקטובר 2021

שתף:

מכון גאלופ מגדיר 3 קטגוריות של מחוברות עובדים (engagement): מחוברים, לא מחוברים ו"מנותקים באופן אקטיבי".

עפ"י גאלופ, רק 35% מהעובדים בארה"ב מחוברים (engaged) לארגון – נתון די קבוע בשנים האחרונות.

עובדים מחוברים עובדים בתשוקה ויש להם קשר אמיתי ועמוק לארגון שלהם הבא לידי ביטוי באמצעות המחויבות הרגשית שיש לעובד לארגון ולמטרותיו. אלה העובדים אשר מחדשים ומניעים את הארגון קדימה והם המפתח לארגון משגשג. עובד עם מחוברות עמוקה מגלם את החזון של החברה שלך והוא חלק מרכזי בהצלחה של הארגון.

שביעות הרצון של העובד ממקום העבודה, אינה מעידה בהכרח על מחוברות. גם אם מישהו מרוצה בעבודה, זה לא בהכרח אומר שהוא מתמקד בתוצאות הנכונות או בוחר את דרך הפעולה הטובה ביותר. זה לא אומר שישקיע אקסטרה מאמץ, או שלא יעזוב את החברה שלכם כשתהייה לו הצעה טובה יותר.

אז איך בעצם נראית מעורבות? איך תזהו עובדים מחוברים?

1. עובדים מחוברים לארגון מסתכלים מעבר לשורה התחתונה – הם מחויבים רגשית לארגון ולמטרותיו

מחקרים מראים שעובדים שמוצאים משמעות בעבודתם, וערכיהם האישיים תואמים את ערכי החברה, מרוצים משמעותית מעבודתם (עד 73%).

לעובדים עם מחוברות עמוקה יהיו מטרות אישיות הפועלות לקראת מטרות מחלקתיות וארגוניות, והם יעבדו קשה במיוחד להגיע לשם. מחקרים מעלים כי עובדים מעורבים למעשה נוטים לעבוד שעות ארוכות יותר, לא בגלל שהם עובדים יותר מדי, אלא משום שהם נהנים מהעבודה שלהם.

2. עובד מחובר מפגין בדרך כלל ביצועים גבוהים

ניתן למדוד את הביצועים בהמון דרכים. בין אם מדובר במדדי מכירות, שביעות רצון לקוחות, הערכה עצמית / משוב 360 מעלות או הצלחות בפרויקטים – הביצועים קשורים ישירות למחוברות ומעורבות.

מחקרים מעלים כי עובדים מחוברים הם פרודוקטיביים יותר ב -44% מעובדים שרק מרוצים מתפקידם. עובדים עם מחוברות עמוקה הם בעלי ביצועים גבוהים במיוחד בגלל המחויבות שלהם לערכי החברה ומטרותיה.

3. עובדים מעורבים הם אוטונומיים

מאמר שפורסם במגזין פורבס מציע שאם אתם אוהבים את העובדים שלכם, עליכם "לשחרר" אותם וכי "אוטונומיה היא המפתח לממחוברות העובדים". עובדים אוטונומיים הם עובדים מחוברים.

תנו להם אוטונומיה וספקו להם תמיכה המבטיחה שהם מבינים מה נדרש מהם, שיש להם את מה שהם צריכים כדי לבצע את עבודתם, ושהם מרגישים שהמנהל שלהם מאפשר להם לקחת סיכונים ולנסות דברים חדשים. העובדים המחוברים ביותר ינקטו ביוזמה מכיוון שהם בטוחים בתפקידם ותרומה שלהם לארגון.

4. עובד מחובר תומך במותג שלכם

עובדים מחוברים ידברו בשבח החברה שלכם – בין אם ברשתות החברתיות, באתרי דירוג מקומות עבודה ועוד. הם יעזרו לכם לגייס עובדים בשיטת "חבר מביא חבר", ימליצו על המוצרים/שירותים שלכם למכרים שלהם, ואפילו יסחפו אחריהם עובדים אחרים בארגון בזכות המוטיבציה וההתלהבות שלהם.
יתכן שהם אפילו לא עושים את זה מתוך כוונה מודעת או אינטרס כלשהו. הם פשוט מתלהבים מהעבודה שהם עושים ומהחברה שבה הם עושים זאת, כך שהם מדברים באופן טבעי על הפרויקטים וההצלחות שלהם ובכך מקדמים את המותג והתרבות הארגונית שלכם.

למה חשוב שתזהו את העובדים המחוברים והמעורבים?

עובדים מחוברים ומעורבים הם נכס לארגון. הם מקדמים את חזונו ואת ערכיו. לכן חשוב שתשקיעו בהם: תוקירו ותתגמלו אותם, תטפחו, תפתחו ותשמרו אותם.

במקביל, חשוב שתזהו את גם העובדים "המנותקים" שמהווים איום לארגון וסכנת דמורליזציה. בהקשר זה קראו את הפוסט שלנו "מנותקים – הגרסה הארגונית".

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 1,850 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: