תחושת הבטן שלכם אומרת שיש קשר בין הוקרת עובדים לביצועים שלכם. זה נראה טריוויאלי לכל אנשי משאבי-האנוש. אבל זה לא בהכרח מספיק בכדי לגרום להנהלה להכניס את היד לכיס.
אז קבלו 10 נתונים סטטיסטיים שיעזרו לכם לשכנע בחשיבות של הוקרה:
1. מחצית מהעובדים שלכם עלולים לעזוב
סקר שערך לאחרונה אתר חיפוש המשרות CareerBuilder מעלה כי 50% מהעובדים יישארו בעבודתם אם הארגון יכיר ויוקיר אותם על מאמציהם ועל תרומתם. אותו סקר הצביע גם כי 40% מהעובדים לא ינסו לעשות מעבר למסגרת התפקיד שלהם, אם לא ירגישו שהם מקבלים הוקרה משמעותית.
ואם המספרים האלה לא מדאיגים אתכם, חישבו על המספר הבא: 51% מהעובדים מוכנים לעזוב מקום עבודה, תמורת הצעה טובה יותר ממה יש להם כיום, עפ"י סקר מכון גאלופ.
2. 72% מהחברות רואות בהוקרה את הגורם המשפיע ביותר על מידת המחוברות של העובדים
דו"ח של חברת Achievers שפורסם לאחרונה, מעלה שארגונים מזהים את הוקרת העובדים כגורם המשפיע המוביל על המחוברות לארגון (engagement). יתר על כן, חברות שמשקיעות בהוקרה רואות שיפור במחירי המניה שלהן וציוני NPS (מדד הבוחן את חווית הלקוח ותחזיות לצמיחה עסקית), כמו גם בביצועים של העובדים.
60% מהחברות מתכננות להגדיל את השקעותיהן בתחום ומנסות למקסם ואת ההשפעה החיובית של הוקרה על מחוברות העובדים.
3. 44% מהעובדים מוקירים את עמיתיהם
זה לגמרי הגיוני לעודד עובדים להכיר ולהוקיר את העבודה של הקולגות שלהם. אחרי הכל, הם הראשונים לראות את המאמץ החריג שמישהו מחבריהם משקיע. אז כדאי לתת להם מערכת תומכת, המאפשרת לעובדים להוקיר את עמיתיהם ולהסביר מדוע הם ראויים להוקרה. עפ"י הנתונים, 44% מהעובדים מוקירים את עמיתיהם כאשר יש להם את הכלים לעשות זאת.
4. יותר מדי מנהלים שוכחים לומר תודה
על פי סקר של חברת הייעוץ Sirota, רק 51% מהעובדים הרגישו שהמנהל שלהם מעריך אותם לאחר שעשו עבודה טובה או מאמץ מיוחד.
רוב המנהלים משקיעים את מרבית המאמצים שלהם בלוודא שהעסק מתקתק. פעמים רבות הם מעריכים את העובדים על ביצועים טובים במיוחד, אלא שהמחשבה הזו חולפת אחרי שתי שניות והראש נמצא כבר במשימה הבאה. מומלץ לעצור לרגע ולומר לעובדים שלך שלכם שאתם מוקירים את תרומתם.
5. רוב העובדים לא קיבלו הוקרה כלשהיא בחודש האחרון
בסקר אחר ציינו רוב העובדים כי חלפו בממוצע 50 יום מהפעם האחרונה שבה זכו לסוג כלשהו של הערכה על עבודתם. זה ממוצע גרוע למדי שכנראה נובע מ"תסמונת המנהל העסוק" מהסעיף הקודם, אבל עם קצת תשומת לב, העובדים שלכם לא יכללו בסטטיסטיקה העגומה הזו.
6. רק 1 מ- 3 עובדים קיבלו סוג כלשהו של הוקרה בשבעת הימים האחרונים
סקר גאלופ מעלה כי רק שליש מהעובדים בארה"ב קיבלו סוג כלשהו של הוקרה בשבעת הימים האחרונים. יועצי גאלופ ממליצים לתת אחת לשבוע הוקרה למי שמגיע לו ובהקשר למה שעשה, על מנת שעובדים יבינו את המשמעות של ההישגים האחרונים שלהם ובכדי לחזק את ערכי החברה.
7. למנכ"ל יש תפקיד חשוב בהעמקת המחוברות
סקר גאלופ מעלה כי 24% מהעובדים אומרים ש'ההוקרה הכי זכורה להם' הגיעה מהמנכ"ל. עורכי המחקר מוסיפים כי עובדים יזכרו משוב אישי שהתקבל מהמנכ"ל. אפילו הזמן הקצר שלוקח למנכ"ל להוקיר עובד, ישאיר חותם עמוק. למעשה להוקרה יש משמעות עמוקה יותר, ככל שהיא מגיעה מגורמים רבים יותר בארגון: מעמיתים, מנהלים, מלקוחות ומהמנכ"ל.
8. תנו לעובדים סיבה להתאמץ יותר בשביליכם
על-פי גאלופ, אם תכפילו את מספר העובדים המקבלים הוקרה מדי שבוע, תראו שיפור של 24% באיכות העבודה וירידה של 27% בהיעדרויות. העובדים שלכם יעשו עבורכם מעל ומעבר וזו תוצאה ישירה הנובעת מהעמקה של מחוברות העובדים וממיסוד תרבות ארגונית של הוקרה.
9. צעד בונה אמון
למעלה מ- 90% מהעובדים קיבלו הוקרה מהמנהל שלהם, מביעים בו אמון גבוה. זאת בהשוואה ל- 48% מבין העובדים שלא זכו לקבל הוקרה. מושג ה'אמון' אמנם לא מקושר ישירות עם הוקרה, אבל הוא מהותי בכל הקשור למחוברות עובדים.
10. אנשים מגיבים לשבחים, אפילו מרובוטים…
אין ספק בנחיצות שמירה על היגיינת ידיים בבתי חולים. אולם מחקר העלה כי על אף שלטי אזהרה ומצלמות בזמן אמת, רק 10% מכלל עובדי בית חולים חיטאו את ידיהם. אולם כאשר הציבו במקום מערכות אלקטרוניות שנתנו שבחים מידיים על נטילת הידיים, עלה שיעור השומרים על ההיגיינה ל- 90%.
למרות שברור ששבח מאדם אחר, משמעותי יותר משבח שנתן לנו רובוט, המחקר הזה מוכיח עד כמה אנחנו אוהבים לקבל הוקרה על התנהגות טובה.
קראו גם את הפוסט שלנו "עשרה רעיונות קטנים להוקרת עובדים, שיכולים להשיג המון".
… ואל תשכחו להראות לעובדים שלכם שאכפת לכם מהם….
כיצד אתם מוקירים עובדים לכם? – שתפו אותנו
הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!