בשביל להיות איש HR מצוין צריך, כמו בהרבה מאד תחומים, להיות תמיד עם היד על הדופק ולעקוב אחרי חדשות, טרנדים ועדכונים.
בבלוג HR times אנו מנסים לתרום את חלקנו ולעדכן ולהתעדכן יחד אתכם, במגמות השונות של עולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.
נעים להכיר – Glassdoor
זו הסיבה שבחרנו להתרכז בפוסט הזה בשירות אינטרנטי חשוב בשם Glassdoor שצובר תאוצה ומאפשר את היכולת "להציץ" לתוך ארגונים (כשמו – דלת זכוכית – שרואים דרכה). Glassdoor הוא בעצם אתר למציאת עבודה וקריירה, אך כאן השינוי הגדול: עובדים יכולים בעילום שם לשתף את הגולשים ביתרונות ובחסרונות של הארגונים בהם הם עובדים, כמו גם לדבר אודות הבוסים שלהם.
כמה חוות דעת אנונימות ופנים-ארגוניות תמצאו באתר? המון. בשנת 2013 לבדה, הוגשו יותר מ-500,000 ביקורות אודות ארגונים שונים לאתר. את הביקורות מנתחים צוותי האתר, והם אף מפרסמים דירוגים של מנכ"לים ומקומות עבודה.
שקיפות ארגונית
איך מוודאים שהביקורות אמיתיות? עם הרבה עבודה קשה.
לדברי מפעילי האתר, כל הביקורות המפורסמות באתר הגיעו מעובדים אמיתיים, והם מוודאים זאת באמצעות בדיקות טכנולוגיות של כתובות הדואר האלקטרוני ובאמצעות ניתוח התוכן.
מבחינת ניסיונות לשתילת חוות דעת ודירוגים מזויפים, טוענים מפעילי האתר כי 15-20 אחוז מכלל הביקורות נדחות מפני שהן אינן עומדת בהנחיות הקהילה (פוגעניות), או שהם חשודות כמזוייפות.
עסק רציני
בשנת 2012 גייסה Glassdoor עשרים מיליון דולר במטרה להתרחב אל מחוץ לארצות הברית, והאתר הוזכר על ידי וול סטריט הג'ורנל בכתבה "Workers Share Their Salary Secrets" כאתר המעודד מגמה רחבה יותר: "אתרים בהם עובדים יכולים לפרסם משכורות ומשוב אודות הארגון והמעסיקים שלהם, כמו Glassdoor, תורמים לתחושה ששכר הוא כבר מזמן לא עניין פרטי ואישי".
יתרה מכך, אתרים מסוג זה מאפשרים "שבירת חומות" ושקיפות ארגונית שיכולה להשפיע רבות על הארגונים ועל הדרך בה הם מתנהלים.
שאלה למומחי משאבי האנוש שבקהל: מה דעתכם, האם אתר כזה הגורם לשקיפות ארגונית מסוג שלא הכרנו מסייע לפעילות הארגון? האם להערכתם המגמה הזו תתחזק, ונראה יותר ויותר עובדים המבקרים את מקום העבודה שלהם (לטובה ולרעה)? האם אנשי משאבי האנוש צריכים להיכנס ולבדוק באתר כיצד הארגון שלהם מיוצג בו?
אתם מוזמנים להגיב גם בקבוצת הלינקדאין המקצועית שלנו!