טוב שם טוב… ממתגים מחדש את מחלקת משאבי אנוש

דקות 5 | 10 במאי 2017
כרטיס ביקור - תפקיד משאבי אנוש

שתף:

פעם קראו לזה, כוח אדם, פרט ורווחה, משאבי אנוש… והעברית בינתיים לא ממש עשירה ועתירת דמיון בנושא…
קשה להתעלם מתופעה עולמית של השנים האחרונות, של מיתוג מחדש של מחלקת משאבי אנוש.
בפוסט שלנו "למה ל- Airbnb אין מחלקת משאבי אנוש?" סיפרנו איך ולמה השם שונה שם המחלקה ל- Employee Experience.
בפוסט קודם שלנו הזכרנו שגם בגוגל לא קוראים למחלקה Human Resources אלא People Operations.
בפייסבוק קוראים למחלקה People & Recruiting.

חיפשנו ברחבי הרשת ומצאנו עוד המון תארים למי שעומדים בראש מחלקת משאבי האנוש:

  • Global Head of Employee Experience
  • VP of Human Capital Management
  • VP of Employee Management Care Unit
  • VP of People Resource Center
  • VP of People
  • VP of Talent Management
  • VP of People and Development
  • VP of People and Culture
  • VP of Human Relations
  • VP of Employee Support
  • VP of Employee Success
  • VP of Talent Resources
  • VP of Team Member Services
  • VP of Employee Engagement


בואו נעצור לרגע…

כמו בכל מיתוג מחדש הטומן בחובו מסר חדש שמעיד על שינוי ערכי, אם שיניתם את השם אבל לא שיניתם שת המהות, עשיתם צעד שהוא לא רק חסר משמעות, אלא אפילו מעורר אנטגוניזם בגלל ההבטחה שהוא מפר.

כאשר Airbnb עברו ל- Employee Experience הם שינו לחלוטין גם את התפיסה וגם את מבנה המחלקה שהיה מחולק לשלוש יחידות: טאלנט, גיוס ותרבות ארגונית, והקימו חטיבה אחת של "חווית עובד".

כשגוגל שינתה את שם המחלקה ל- People Operations הם באו עם תפיסת עולם של:
"Find them, grow them, and keep them"

כשפייסבוק שינתה את השם ל- People & Recruiting המסר היה:
“Hire the best people, foster continuous personal growth and enrich the overall Facebook experience".

כמה רחוק אנחנו רוצים ללכת? על Vibe Manager ועל Chief Happiness Officer כבר שמעתם?
התארים האלה אמורים לשקף אווירה, תרבות ארגונית וקשר רגשי וכיפי בין העובד לארגון.

אז כולנו עברנו כברת דרך מאז ימי "מחלקת כוח אדם". וכן – טרמינולוגיה משנה!
אבל מה שחשוב יותר זו המהות: האם עשינו שינוי ערכי וכיצד אנו מתנהגים ופועלים על פיו? האם אנחנו מספקים חוויה למועמדים ולעובדים? האם אנחנו מתאמים בין שאיפות העובדים ליעדי הארגון, לטובת ההצלחה של ההדדית של הארגון ועובדיו? האם אנחנו תומכים בעובדים ומעצימים אותם? האם כשהפסקנו לקרוא להם "העובדים שלנו" והתחלנו לקרוא להם "האנשים שלנו" התחלנו באמת להסתכל על האדם שמאחורי המשאב?

אלה השאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו.


מה דעתכם? – שתפו אותנו


הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!

שתף: