דברים שניתן ללמוד מפוקימון גו על ניהול ההון האנושי בארגון

דקות 5 | 25 ביולי 2016
פוקימון גו

שתף:

הצטרפתם כבר למשחק שמשגע את העולם? כמה פוקימונים כבר אספתם ואימנתם?
גם אם אתם בין מיליוני המכורים שמסתובבים בשטח ומחפשים יצורים וירטואליים וגם אם לא, יש כמה תובנות שאפשר להסיק מהאופן בו תופסים ומאמנים את הדמויות הקטנות, ואפשר ליישם גם בעולם של ניהול ההון האנושי בארגון.

חפשו במקומות הנכונים ואתרו את המתאימים ביותר

אחת הסיבות לכך שחוויית המשחק כל כך ייחודית היא שהשחקנים לא יכולים סתם לשבת בכורסה לחפש את הדמויות שצצות להם בכל מיני פינות בבית. בכדי שהמשחק יהיה אפקטיבי ואפשר יהיה לתפוס ולאמן סוגים שונים של דמויות שלכל אחת סביבת מחייה משלה (זני דשא או יערות, זני מים ועוד), צריך לצאת לשטח ולקוות שתצליחו לאתר את הדמויות המסתתרות בו. הפוקימונים עשויים להסתתר בכל מקום: בגינה הציבורית, בבית, בקפה השכונתי. אתם צריכים לאתר אותם, להשליך את הכדור וללכוד אותם.
וזה נכון גם בתהליכי גיוס עובדים: אתם צריכים לחפש את המועמדים היכן שהם נמצאים וליצור איתם קשר. ההבנה של סוג המועמדים המתאים לתפקידים שונים והיכן ניתן למצוא אותם, היא תנאי הכרחי לתהליך גיוס אפקטיבי. זה אולי לא פשוט כמו להסתובב בפארק ולאסוף פוקימונים, אבל מגייסים צריכים לדעת לחפש את האנשים הנכונים במקומות הנכונים. כך ניתן להקים מאגר מועמדים ואפילו "קהילות טאלנטים" שחלקם מחפשים עבודה באופן אקטיבי וחלקם לא, ולקיים איתם אינטראקציה ארוכת טווח שעניינה יצירת מודעות לארגון, חשיפת משרות רלוונטיות ואפשרות לשתף משרות אלה עם חברים שיכולים להתאים להן. כך תוכלו בבוא העת, לאתר במהירות את המועמדים המתאימים ביותר למלא תפקיד ולהתקדם איתם לתהליך גיוס מהיר, יעיל ואיכותי.

הדריכו והכשירו בדרך הנכונה

תפסתם פוקימונים, אבל הם עדיין לא מגובשים ואתם צריכים להכשיר ולפתח אותם. בעולם של הפוקימונים זה אומר שאחרי שעליתם כמה רמות, תוכלו להשתתף גם בקרבות ב"מכוני כושר" שמפוזרים גם הם במקומות שונים בסביבה. אל תתפתו לשדרג פוקימונים על ההתחלה. ככל שתתקדמו במשחק תתפסו פוקימונים חזקים יותר, וחלקם אף יהיו לאחר התפתחות אבולוציונית. ככל שהפוקימונים שלכם יתפתחו יותר, הם ירכשו מהלכי לחימה חדשים, עד שיתפתחו לפוקימון משודרג. צריך התמדה ואסטרטגיה על מנת לאמן ולפתח אותם.
פיתוח עובדים דורש גם הוא אסטרטגיה ותהליכי למידה מתקדמים. צריך ראשית לזהות את צרכי הלמידה של כלל הארגון ולפתח תוכנית שתתמוך בפיתוח של כל אחד מהעובדים, בהתאם למטרות העסקיות של החברה. וכמו שאימון של פוקימון הוא תהליך רציף, גם בארגון תהליך למידה והכשרה רציף מניב תוצאות טובות יותר. בעוד שהראשון משתמש בכלי משחק לשיפור היכולות של הפוקימון, במקרה השני השתמשו בפתרונות למידה ארגוניים. אלה יעזרו לכם לזהות את פערי הידע, היכולות והכישורים החסרים לארגון, ולסגור אותם באמצעות כלים לניהול נכון של הלמידה ופיתוח העובדים, שיביאו לשיפור הביצועים העסקיים.

צוות מגוון הוא צוות מנצח

במכוני הכושר של משחקי הפוקימון השונים נמצאים מאמנים קשוחים אשר מתפקדים כמעין בוסים. ברגע שהמאמן שלכם מגיע לרמה 5 (תהליך שמתרחש רק כאשר אוספים מספר גדול של פוקימונים, ומבצעים פעילויות שונות במשחק) הוא יכול לבחור קבוצה ולהצטרף אליה לקרבות שליטה על מכוני הכושר השונים.
אבל חשוב לזכור, לא כל הפוקימונים נוצרו זהים. יש נדירים יותר ונדירים פחות. מעבר לרמת הניסיון והכח שלהם, לסוג הפוקימון יש משמעות בקרב. הסוג קובע מול מי יוכל הפוקימון לנהל קרב הוגן ומול מי יתקשה. לדוגמה, לפוקימון מזן אש יהיה יתרון ביחס לזן דשא אבל יתקשה מול זן מים. אם אתם רוצים למקסם את היכולת להשתלט על מכון כושר, כדאי שתבנו קבוצה מגוונת.
יותר ויותר חברות מכירות כיום בערך המוסף של גיוון בקרב העובדים, המשלב בין מגזרים, מגדרים, גילאים, רמות השכלה וניסיון ועוד. לכל אחד מהם תרומה אחרת לקבוצה: נקודת מבט שונה, יכולות וחוזקות שונות, אשר לא בהכרח ניתן למצוא בצוותים הומוגניים. הרשויות, העמותות וחברות גדולות במשק מובילות יוזמות של גיוון תעסוקתי, ומעבר לתרומה החברתית וקבלת תמריצים, החברות מדווחות על שיפור בתרבות הארגונית ובתוצאות העסקיות.
נכון, בישראל אנחנו עדיין רחוקים מגיוון מלא. זו אינה דרך קלה, והיא שדורשת סבלנות ואורך רוח, אבל היא נדרשת בכדי ליצור צוותים מנצחים. נתונים של חברות כמו מקינזי, מראים שלאורך זמן ארגונים מגוונים רואים שיפור משמעותי במדדים העסקיים השונים.
אז קחו קצת השראה מפוקימון גו, היעזרו בכלים מתקדמים לניהול ההון אנושי שלכם, ואפשרו לארגון להשיג יעדים ולשפר ביצועים ותוצאות עסקיות.

פוקימון גו והעובדים שלכם

עוד נקודה למחשבה. השיגעון שתפס את העולם לא פסח גם על העובדים שלכם. לא מעט חברות דווחו על עובדים המחפשים פוקימונים גם בזמן העבודה. זה כמובן מעלה סוגיות של פגיעה בפרודוקטיביות, כמו גם סכנות בטיחות ואפילו ביטחון מידע (צה"ל והמשטרה כבר אסרו על משחק בתחומי הבסיסים/מתקנים).
דו"ח של SHRM מעלה את השאלה כיצד צריך ארגון להתמודד עם התופעה, וממליץ על קביעת מדיניות ברורה בנושא. מומלץ לקרוא וליישם.

הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!

שתף: