סקר חדש בשם Workplace Technology Insight 2015 מצליח לשרטט את האופן בו עובדים במדינות שונות באירופה מסתכלים על כניסת הטכנולוגיה הלבישה לשימוש הארגוני.
בפוסט זה נסביר את המושג ״טכנולוגיה לבישה״ ונבחן מס׳ מגמות שמציג המחקר.
בפוסט זה נסביר את המושג ״טכנולוגיה לבישה״ ונבחן מס׳ מגמות שמציג המחקר.
מהי הטכנולוגיה הלבישה
המושג טכנולוגיה לבישה (Wearable Technology) מתייחס לכל מוצר שאנו יכולים 'להלביש' על גופינו וכולל אלמנט טכנולוגי.
כך למשל, המשקפיים החכמות של גוגל, גלאס, הינן דוגמה לפרויקט שאפתני בתחום הטכנולוגיה הלבישה. דוגמה נוספת היא השעון החכם שעלה לאחרונה לכותרות בזכות ההשקה האחרונה של הענקית אפל, אם כי חשוב לציין שגם השעונים ה'רגילים' שנמצאים על פרק היד שלנו כבר עשורים רבים, עונים על ההגדרה של טכנולוגיה לבישה.
כך למשל, המשקפיים החכמות של גוגל, גלאס, הינן דוגמה לפרויקט שאפתני בתחום הטכנולוגיה הלבישה. דוגמה נוספת היא השעון החכם שעלה לאחרונה לכותרות בזכות ההשקה האחרונה של הענקית אפל, אם כי חשוב לציין שגם השעונים ה'רגילים' שנמצאים על פרק היד שלנו כבר עשורים רבים, עונים על ההגדרה של טכנולוגיה לבישה.
מה לטכנולוגיה הלבישה ולמשאבי האנוש
טכנולוגיה לבישה יכולה להוות כלי עזר לא מבוטל לטובת הארגון. כך למשל, שעון חכם שיסתנכרן ויציג התראות דחופות מהארגון. עוד דוגמה יכולה להיות צמיד מתוחכם שיתריע על בעיה בריאותית של עובד, או יעדכן את המשרד בשעות נוכחות.
הנושא הבוער – פרטיות
הסקר, שבוצע באירופה, מציג מס' מגמות מענייניות ביחס של הטכנולוגיה הלבישה לעובדים והארגון. בין היתר עולה דאגה ברורה בקשר לפרטיות העובדים כתוצאה מאימוץ הטכנולוגיה הלבישה לטובת פעילות מקום העבודה.
52% העידו כי הם חוששים להפרת פרטיותם בעקבות שימוש ארגוני בטכנולוגיה הלבישה, ובעוד ש- 20% מהנשאלים המתגוררים בבריטניה לא יהיו מוכנים לאמץ שימוש ארגוני בטכנולוגיה זו, ניתן להבחין בהתנגדות קלה יותר מכיוון צרפת (10%) וגרמניה והולנד (8%).
למרות הרתיעה, נראה שיש בסיס רחב להבנת היתרונות הנובעים משימוש ארגוני בטכנולוגיה לבישה עם 44% מהנשאלים שמאמינים שהטכנולוגיה יכולה לסייע בהשגת המטרות הארגוניות.
52% העידו כי הם חוששים להפרת פרטיותם בעקבות שימוש ארגוני בטכנולוגיה הלבישה, ובעוד ש- 20% מהנשאלים המתגוררים בבריטניה לא יהיו מוכנים לאמץ שימוש ארגוני בטכנולוגיה זו, ניתן להבחין בהתנגדות קלה יותר מכיוון צרפת (10%) וגרמניה והולנד (8%).
למרות הרתיעה, נראה שיש בסיס רחב להבנת היתרונות הנובעים משימוש ארגוני בטכנולוגיה לבישה עם 44% מהנשאלים שמאמינים שהטכנולוגיה יכולה לסייע בהשגת המטרות הארגוניות.
"הטכנולוגיה הלבישה מגלמת פוטנציאל גדול עבור החברות שרוצות להגביר את הפרודוקטיביות והיעילות שלהם", מסבירה אנאבל ג׳ונס, מנהלת משאבי אנוש ב- ADP UK HR (החברה שהובילה את הסקר), ״ניתן לצפות למספר כלים שיכנסו לעולם הארגוני כבר בשנים הקרובות. כלים אלו לא רק יגבירו את כוח עבודה זמין ומחובר יותר, אלא גם יגבירו את יכולת הלמידה הארגונית של העובד".
הבמה שלכם
איך אתם, בתור אנשי משאבי האנוש, מתייחסים למגמה הטכנולוגית החדשה בכל הקשור להתנהלות המשאב הארגוני? האם מדובר בפוטנציאל חיובי למנף את הפרודקטיביות הארגונית, או שמדובר בהתפתחות טכנולוגית שאין לה מקום ביחסי עובד-ארגון? האם כבר נתקלתם בשימושים שונים בטכנולוגיה הזו בשוק העבודה? מוזמנים לעדכן אותנו גם בקבוצת הלינקדאין המקצועית שלנו.
קישור להורדת הסקר המלא (מצריך רישום)