איך שלא מסתכלים על זה, בני דור ה- Y קופצים ממשרה למשרה.
סקר של Robert Half מעלה ש- 64% מכלל העובדים חושבים שהחלפת מקום עבודה מועילה לקריירה שלהם. התפישה הזו בולטת עוד יותר בקרב בני דור ה- Y, ש- 75% מהם חושבים כך. עובדים סבורים שבמעבר כזה יש תועלות רבות: שכר ותנאים טובים יותר (37%), רכישת כישורים חדשים (28%), קידום מהיר יותר (22%), עבודה בחברה חדשה ותרבות ארגונית שונה (9%), זה נראה טוב יותר בקורות החיים (3%).
פלטפורמת הגיוס האמריקאית iHire המחברת בין מעסיקים למועמדים, ערכה סקר בקרב מועמדים אקטיביים ופאסיביים, במגוון מגזרי שוק ובחברות בגדלים שונים. מסתבר שלמעלה מ-50% מהנשאלים החליפו מקום עבודה במהלך 5 השנים האחרונות, למעלה מ- 75% אמרו כי אין להם כוונה להישאר אצל המעסיק הנוכחי למעלה מ- 5 שנים ו- 35% מחפשים עבודה במרץ.
הסקר של iHire יצא לבדוק מה יכולים מעסיקים לעשות בכדי לצמצם את שיעור העזיבה מרצון, ולתת מענה לשאלה:
אילו היתה לכם הצעה מחברה אחרת, מה יכול היה המעסיק הנוכחי שלכם להציע בכדי לגרום לכם להישאר?
אלה היו התשובות:
(הערה – המשתתפים יכלו לבחור עד שלוש תשובות, כך שאחוזים מסתכמים ביותר מ- 100%)
- העלאה או בונוס (48.6%) – בשל העלייה ביוקר המחיה והחשש מחוסר יציבות תעסוקתית בעיקר אצל עובדים מבוגרים יותר, מסתבר שכמעט מחצית מהעובדים בחרו בפיצוי כספי מבין שלושת התמריצים הראשונים שיגרמו להם להישאר.
- חבילת הטבות משופרת (25.1%) – כפי שהשכר הוא חלק הנתון לדיון בין המעסיק לעובד, כך גם חבילת ההטבות שצריכה להתאים ספציפית לעובד ויכולה לכלול מגמישות בשעות, דרך תוספת ימי חופשה, תארים והכשרות מקצועיות ועוד.
- איזון טוב יותר בין עבודה לפנאי (22.1%) – "שחיקה" היא כעת כבר אבחנה רפואית רשמית, ובסקר שנערך ב- 2017 בקרב מנהלי משאבי-אנוש, 95% מהם הסכימו ש"שחיקה מחבלת במאמצי שימור העובדים".
- אפשרויות קידום ופיתוח ברורות (21.6%) – למעשה, 11.9% ממשתתפי הסקר, אמרו שחוסר אפשרות להתקדם ולהתפתח בארגון, הוא הסיבה הראשית לעזיבת מקום עבודה.
- גמישות בנוכחות (14.7%) – גמישות בשעות העבודה ואפשרות לעבוד מהבית עוזרת לעובדים להשיג את האיזון הכה חשוב בין עבודה לבית.
- הוקרה משמעותית (11.7%) – אל תזלזלו בחשיבות של הוקרה של אנשי הצוות שלכם, כשמדובר בעבודה טובה שעשו, באבני דרך מקצועיות ובהישגים אישיים.
- קידום (11.3%) – נותן מענה לצורך של העובד להתפתח.
- יותר חופשות והיעדרויות בתשלום (9.4%) – עוד קצת זמן עם המשפחה ויותר איזון בין עבודה לפנאי.
- הזדמנויות ללמוד (8.5%) – עובדים רואים בהדרכה ולמידה חלק ממסלול הפיתוח שלהם, ומצפים מהמעיק שייתן להם את הכלים והזמן להתקדם.
- שיחות משוב תכופות (3.6%) – גם המעסיקים וגם העובדים יודעים כיום שאין די בתהליכי הערכת עובדים חד או דו-שנתיים, ולכן עובדים לשיחות משוב רציפות. למעשה, העובדים היו רוצים לקבל משוב מהמנהלים לפחות אחת לחודש.
- תוכניות רווחה (3.3%) – מעסיקים רבים מציעים לעובדיהם תוכניות לקידום הבריאות ורווחת העובד, אלא שיעילותם בעיני העובדים אינה חד משמעית.
- החזר שכר לימוד (2.8%) – תמיכה בעובדים שרוצים להרחיב השכלתם ולהתפתח אישית.
- הזדמנות להתנדב (0.4%) – האפשרות לתרום לקהליה על חשבון זמן העבודה.
- אחר (8.4%) – התשובה הכללית "אחר" כוללת בתוכה נושאים כמו תוספת אנשי צוות, שינויים בהנהלה, יותר שקיפות, יותר בטיחות ועוד.
- כלום (11.3%) – זו אמנם לא אחת מהדרכים לשמר עובדים, אבל התשובה הזו מעידה שלא משנה עד כמה תשתדלו, לא תוכלו לשמר את כל העובדים לאורך זמן.
ומה העובדים בישראל רוצים?
הסקר "מה עובדים רוצים" שעורכת חברת BDI ומהווה את הבסיס לדירוג "100 החברות שהכי כדאי לעבוד בהן", נותן הצצה לסדרי העדיפויות של העובד הישראלי. ואלה הפרמטרים העיקריים לפי סדר חשיבותם לעובדים:
- יחסי עבודה
- שכר ותנאים נלווים
- ניהול ממונה ישיר
- אתגר ועניין מקצועי
- הגשמה עצמית
- יציבות תעסוקתית
- קידום מקצועי
- חוסן החברה
- אווירה / גיבוש חברתי ורווחה
- גמישות בשעות העבודה
- הכשרות מקצועיות
- תדמית החברה.
הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!