למרות הכל, מבט אופטימי ל- 2022 – הזדמנויות חדשות ליוזמות של מש"א

דקות 5 | 25 בינואר 2022

שתף:

משבר הקורונה של השנתיים האחרונות הגדיר מחדש את משמעות ההצלחה עבור עובדים ומעסיקים כאחד. עברנו סגרים, בידוד חברתי, התאוששות, וגלי תחלואה, ועכשיו ארגונים רבים חווים את מה שזכה לכינוי "ההתפטרות הגדולה".

משבר הקורונה גרם לעובדים רבים לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לאיזונים בין עבודה ופנאי, ורבים בחנו מחדש את סדרי העדיפויות שלהם. עובדים כבר לא מסתפקים במקום עבודה שהוא "בסדר" או "מספיק טוב".

לאירועי השנתיים האחרונות הללו הייתה השפעה דרמטית על הדרך בה אנו רואים כל דבר בחיים, החל בעבודה והקריירה שלנו ועד לאושר והצלחה. יש יותר מדי על כף המאזניים עכשיו והבנו שלא שווה לסכן את האושר שלנו.

מחקר של Oracle  ו- Workplace Intelligence מעלה כי 93% מהאנשים ברחבי העולם בחנו מחדש בשנה האחרונה את חייהם האישיים והמקצועיים, ו-88% אמרו שמשמעות ההצלחה השתנתה עבורם בגלל המגיפה: איזון בין עבודה לפנאי, בריאות נפשית וגמישות במקום העבודה נמצאים כעת בראש סדר העדיפויות.

עובדים מצאו את עצמם תקועים בקריירה שלהם, מבינים שהתפקידים הנוכחיים שלהם לא מספקים את הצרכים שלהם והם לא מקבלים את מה שהם באמת רצו כדי להיות מאושרים. למעשה, 83% מהעובדים אמרו שהם מוכנים לעשות שינוי אך לא היו מרוצים מהתמיכה של הארגון שלהם בכל הנוגע לפיתוח קריירה, ו-87% מאמינים שהחברה שלהם צריכה לעשות יותר כדי להקשיב לצרכים שלהם.

"ההתפטרות הגדולה" היא תוצאה של התהליך שעברו אנשים בשנתיים האחרונות: הם יודעים מה הם רוצים וצוברים את הביטחון והדחף ללכת להשיג את זה.

אנחנו אמנם בעיצומו של "הגל החמישי" אבל כשאנו מצפים לחזרה לנורמליות, עולה השאלה: אחרי כל מה שעברנו, איך אנחנו רוצים שיראה ה"נורמלי החדש"?

אם 2020 היתה השנה שבה מעסיקים ועובדים נאלצו להתמודד עם משבר הקורונה, ו- 2021 היתה שנה שגרמה לאנשים להעריך מחדש את מה שהכי חשוב להם בחייהם האישיים והמקצועיים, הרי ש- 2022 כנראה תהייה שנה של התאוששות ויכולה להיות הזדמנות לשיפור היחסים בין עובדים למעסיקים.

לאנשים בכל העולם יש יותר מוטיבציה מאי פעם להחזיר את השליטה על עתידם. למעשה, 74% מהאנשים מרגישים שיש להם שליטה על חייהם המקצועיים לקראת 2022. הם רוצים לממש את המשמעות החדשה הזו של הצלחה והם מצפים לעזרה מהמעסיקים שלהם.

עבור מעסיקים, 2022 מספקת הזדמנות ענקית לאמץ את האופטימיות הזו, להניע את העובדים שלהם ולהתחיל לתמוך בהם, באופן שהם מצפים. אנשים רוצים שהארגון יעזור להם להגדיר את עתידם ולפתח את מסלול הקריירה שלהם, על ידי זיהוי מיומנויות שיאפשרו להם צמיחה, המלצה על דרכים ללמוד מיומנויות חדשות ומתן הדרכה כיצד לממש את ההצלחה שלהם. ארגונים יכולים להקשיב למה שהעובדים שלהם רוצים, להפוך את המשוב הזה לפעולה ולהציע חווית עובד שמספקת ערכי צמיחה. לא רק שמדובר בצעד הנכון מבחינת העובדים, אלא גם מבחינת הארגון. זהו חלק ממה שנקרא "כלכלת הכישורים".

עבור ארגונים, זה הופך יותר ויותר חיוני למפות במדויק את המיומנויות פנימיות הזמינות של העובדים שלהם. הכישורים שיש לאדם קשורים לתוכניות reskilling (הכשרה שמאפשרת מעבר מתפקיד שהתייתר לתפקיד אחר בתנועה רוחבית בארגון) או upskilling (הכשרה העוזרת לעובדים להתקדם ולהתפתח, לסגור פערי יכולות ולעבור לתפקידים נדרשים, כך שיתאימו לעולם העבודה המשתנה). לדעת אילו כישורים יש לכם הוא תנאי הכרחי כדי שהמעסיק יצליח בכלכלה תחרותית וכדי שהעובד יצליח בשוק העבודה.

זיהוי הכישורים הרלוונטיים, כיצד ומתי הם פותחו וכיצד הם יושמו בפועל עוזר לחברות להקצות טוב יותר אנשים לתפקידים המתאימים ביותר ליכולות שלהם, ועוזר לעובדים לנווט את הקריירה שלהם.

     

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 1,900 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: