חמישה טיפים שיהפכו משוב עמיתים למוצלח במיוחד

4 דקות | 1 במרץ 2021
אילוסטרציה - הערכת עובדים

שתף:

אין ספק שחשוב שעובדים יקבלו מהמנהל שלהם משוב לגבי הביצועים שלהם. אבל רבים נוטים להמעיט מחשיבות הערך המשלים של המשוב שעובדים מקבלים מעמיתיהם, שהרי הם מכירים אותם לרוב טוב יותר מהמנהל. הם עובדים בצמוד זה לזה על בסיס יומיומי ומבינים את החוזקות והחולשות זה של זה טוב יותר מכפי שמנהל יכול לדעת. ולכן חשוב לשלב משוב מעמיתים כחלק מתהליך הערכת הביצועים של העובדים.

כאשר משוב מעמיתים נעשה באופן הנכון הוא מסייע לבנות צוותים מגובשים, להציג פרספקטיבות שונות, להפחית חששות ולצמצם הטיות. לכל אלה יש השפעה על המורל של העובדים, שביעות הרצון שלהם והמחוברות לארגון.

אז הנה חמשת הטיפים שיעזרו לכם להפוך משוב עמיתים למוצלח במיוחד:

1. התכוננו מראש

כאשר אתם נותנים משוב לעמיתים שלכם, חיוני להיערך אליו היטב. המשוב מסייע לעמיתים שלכם להתפתח ולהבין את עצמם טוב יותר. משוב ללא הכנה נוטה להיות לא מאורגן ולא יעיל עבור הנמען. בסופו של דבר זה בזבוז זמן הן לנותן והן למקבל המשוב.

היערכות לקראת תהליך משוב עמיתים תעזור לכם להישאר ממוקדים. בדקו את הנקודות שאליהן יש להתייחס ותנו כמה דוגמאות מהחיים האמיתיים כדי שהמשוב יהיה מובן יותר.

2. היו ענייניים

מחקר שנערך לאחרונה על ידי SAP SuccessFactors העלה כי 76% מהעובדים קיבלו מוטיבציה כתוצאה ממשוב חיובי מצד חבריהם לעבודה.

האמירה הזו אמנם נכונה, אבל רק במקרים שהמשוב ניתן בדרך הנכונה. "משוב בשיטת הסנדוויץ'", בו כורכים ביקורת רעה בין שתי שכבות של ביקורת טובה, נראה אולי כדרך מוצלחת לא לתת לחברים שלכם להרגיש המומים וללא מוטיבציה. אלא שבכך, העמיתים שלכם נוטים להתעלם מהביקורת ולהתמקד רק במשוב החיובי. הם מפתחים דעה שקרית לגבי עצמם שאינם זקוקים לשיפור. במקום זאת, היו ישירים ותנו להם דוגמאות כיצד יוכלו לפתור את הנקודות הבעייתיות.

3. היו שיטתיים

כדי שלמשוב עמיתים תהיה השפעה, עליו להיות פעילות עקבית ומתמשכת. זה צריך להיות חלק מתהליך רציף של הערכת הביצועים של העובדים. כאשר התהליך סדיר, תוכלו לשתף משוב על פעילויות מהעת האחרונה, ולהפוך את הנמען לפתוח יותר לקבלת משוב. התהליך מטפח תקשורת ומשפר את שיתוף הפעולה, מה שמוביל לפתרון בעיות קל יותר ולשיפור פרודוקטיביות בקרב הצוותים. זה גם עוזר לעקוב אחר הצמיחה, ההתקדמות והשיגים של כל חברי הצוות.

4. התמקדו בפעולה, לא באדם

אם אתם רוצים שהמשוב שאתם נותנים יהיה קונסטרוקטיבי וודאו שהוא מתמקד בפעולה במקום ולא באדם. אנשים יהיו פתוחים יותר לקבל משוב שאינו מבקר אותם. אילו מהאופציות הבאות נראית לכם אפקטיבית יותר?

1) "לא סיפקת נתונים תומכים לטענות שהעלית בדוח."

2) "הדו"ח היה שימושי יותר אילו היו בו נתונים תומכים נוספים."

אמנם שתי הדוגמאות רוצות להדגיש את אותו הדבר, אולם השנייה היא יותר אפקטיבית שכן היא מתמקדת בבעיה במקום באדם.

5. עקבו והציעו עזרה במקרה הצורך

עקבו אחר העמיתים שלכם ושאלו אותם האם הם זקוקים לעזרה כלשהי מכם. זה יעודד אותם, ויעזור להם להיות חדורי מוטיבציה ופרודוקטיביים.

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 1,750 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: