הארגון בעידן של שינויים

דקות 5 | 6 במרץ 2017
הארגון בעידן של שינויים – איך מתארגנים מחדש

שתף:

מכירים את הביטוי "הדבר היחיד הקבוע הוא השינוי"?
כולנו עובדים בסביבה עסקית דינאמית: השפעה של התחרות, מגמות שוק, התפתחות טכנולוגית, שינויים במבנה הארגוני, מנהלים שמתחלפים ועוד ועוד… למעשה, אין כמעט מצב שבו הארגון אינו נמצא בתהליך כלשהו של שינוי, משמעותי יותר או פחות.
על פי מחקר של Deloitte – 2016 Global Human Capital Trends, 80% מהארגונים ציינו שהם עוברים או סיימו לאחרונה לעבור, שינוי ארגוני, ו- 50% משנים תרבות ארגונית. יש כמובן גם שינויים נקודתיים יותר, כגון שימוש בטכנולוגיות חדשות או שינוי תהליכי עבודה. כמובן שלכל אחד מהנושאים האלה יש מידת השפעה שונה על עובדי הארגון, אבל כל שינוי קטן יכול "להרעיד" את השולחן העמוס ממילא של העובד.
חלק מהשינויים שאנחנו חווים בחיינו, מתקבלים בברכה, גם אם הם כרוכים בעקומת למידה מסוימת, שינוי הרגלים ואפילו ויתור על דברים שאנחנו אוהבים. …ויש שינויים שהרבה יותר קשה לנו לעכל…
מה עושה את ההבדל? – במילה אחת "שיווק", אבל כזה שאנחנו מאמינים לו. שיווק טוב יודע להגיב לשינויים בטעם הקהל, לשינויים טכנולוגיים ולמדיה משתנה. שיווק טוב יודע למשוך תשומת לב, להניע לפעולה, להשתמש בטקטיקות שגורמות להזדהות עם המותג, יוצרות חיבור אמוציונלי ובסופו של דבר בונות נאמנות למותג.
אז בכדי להשיג את התגובה הרצויה, אין סיבה שלא נאמץ עקרונות של שיווק ללקוחות, גם כלפי העובדים.
ב- Deloitte מצביעים על שישה עקרונות מעולם השיווק המעצבים מחדש את הסביבה העסקית בה אנו פועלים, ושניתן ליישם גם פנים-ארגונית:
דיאגרמה מאת דליוייט - מה צריך לעשות ארגון בעידן של שינויים? השלבים מתוארים בהמשך הפוסט
מקור: Deloitte – Activate your change brand

  1. מיקוד וחזון יוצרים אנרגיה של שינוי
  2. מיתוג הוליסטי – מינוף תהליכים שיוצרים שינוי התנהגותי באמצעות תחושת מטרה ואפשרות לצמיחה עצמית
  3. מודעות – כיצד קהל היעד (העובדים) מגיב למסרים: איזה מסרים מתקבלים טוב יותר ובאיזה אופן העברה
  4. בניית יחסים ליצירת מעורבות רגשית
  5. חדשנות – יצירת חוויית למידה חדשנית וקריאטיבית שתסייע לעובדים להסתגל לשינויים
  6. שיווק של המאה ה- 21 – שימוש בפלטפורמות של רשתות חברתיות לשיתוף חוויות, העלאת רעיונות חדשים והנעת שינוי.

רוצים לדעת יותר? רוצים לראות דוגמאות? הקליקו

הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!

שתף: