בעוד כל מנהל משאבי אנוש יצהיר באופן ברור, על חשיבות ותרומת תהליך הערכת העובדים לשיפור הביצועים של המשאב האנושי, הרי שלא ניתן להתעלם מכך, שלעתים, התהליך עצמו לא מתבצע באופן המיטבי:
- מחקר שבוצע על ידי החוקרים ליסה בארי, סטסיה שרמן גאר ואנדרו ליאקופולוס, ופורסם ב- Deloitte University Press, מעלה ש- 58% מהחברות שהשתתפו בסקר מודות שתהליך הערכת העובדים שלהן לא מתנהל כראוי ו-"אינו ניצול טוב של הזמן".
לעומת זאת, רק 8% שהצהירו שהוא תורם משמעותית לחברה. - במאמר Building a Strong Talent Pipeline for the Global Economy Recovery, 2014, טוען Bersin כי למרות הכסף הרב שמושקע בתהליך – הוא בדרך כלל אינו מביא לתוצאות המצופות.
הבעיה היא בגישה לתהליך הערכת העובדים. התהליך הכל-כך חשוב מתבצע באופן 'צולע', בעיקר משום שהוא מבוצע בנוהל של "טייס אוטומטי", נתפס כמטלה שחייבים לסיים, ולא כתהליך חשוב המעודד את העובד לשיפור מתמיד ביכולותיו.
אז איך נוודא שהתהליך יפיק ערך? – תמר בראל, מנהלת תחום Talent Management בסינריון, עם כתבה חשובה שתציג בפניכם 4 כללים מסייעים.
בנוסף, ובמידה ועוד לא הצטרפתם, אתם מוזמנים לקחת חלק בדיונים והעדכונים המקצועיים בקבוצת הלינקדאין שלנו – HR times.