לא כל התפוחים כסופים: על קידום ה-Diversity בחברת אפל

דקות 5 | 18 במרץ 2015

שתף:

תקופה מרגשת עוברת על חובבי הטכנולוגיה ברחבי העולם. רק בשבוע שעבר התבשרנו כי חברת אפל חשפה שעון חכם חדש לצד מחשב מלוטש, קליל ודק במיוחד. עם זאת, נראה שלחברה מקופרטינו יש גם בשורה חברתית חשובה בתחום משאבי האנוש.
ענקית הטכנולוגיה החליטה כי היא תתרום 50 מיליון דולר לעמותות ללא מטרות רווח שמטרתן לעודד תעסוקת נשים ומיעוטים בשוק ההיי-טק ובכך ליצור מצב של גיוון בתעסוקה (Diversity) רב יותר בקרב העובדים בתעשייה עתירת הידע. על כוונת החברה להשקיע בנושא זה הודיעה דניס יונג סמית', מנהלת משאבי האנוש הראשית של אפל, לראיון עם מגזין Fortune. "רצינו ליצור הזדמנויות עבור מיעוטים, כך שיגיעו לעבודה הראשונה שלהם באפל".

Diversity – מעבר למגדר וגזע

יונג-סמית' טוענת כי החברה רואה בגיוון של עובדי החברה הרבה מעבר למגדר או גזע. היא מכוונת גם לשונות גדולה יותר גם בסגנון החיים או העדפה המינית של העובדים. מצב הגיוון בתעסוקה בקרב ארגונים רחוק מלהשביע רצון. אתם מוזמנים לבחון בעצמכם עד כמה השונות, דווקא בקרב החברות המצליחות והמשפיעות בעולם, אינה מספקת.
חשוב לציין כי אפל איננה ענקית הטכנולוגיה היחידה המשקיעה בנושא. גם גוגל מיקרוסופט ואינטל משקיעות כספים, משאבים וכוח אדם במטרה להגביר את הגיוון בקרב העובדים שלהן.
מה דעתכם? האם המאמצים וההשקה של החברות המובילות בעולם יישאו פרי? האם מהניסיון שלכם מצב השונות בתעשייה הישראלית טוב יותר? מוזמנים להצטרף לקבוצת הלינקדאין המקצועית שלנו ולהגיב!
 
קרדיט תמונה: Alaina Percival, Flickr CC
 

שתף: