סקר ארגוני פנימי שערכה ענקית הטכנולוגיה, פייסבוק, מצליח לשרטט את מפת התכונות החיוביות של מנהלי הארגון ומציג תובנות חשובות במיוחד בכל הקשור להערכת מנהלים והיכולת האישית שלהם (ושלנו!) להשתפר ולהפוך למנהלים טובים יותר. את הסקר הציגה לורי גולר, מנהלת משאבי האנוש של החברה, בכתבה טרייה ומרתקת שהתפרסמה במגזין היוקרתי, Business Insider.
אז אילו תכונות חיוביות הופכות את המנהל או המנהלת למוצלחים יותר לפי הסקר של פייסבוק?
- אכפת להם מהכפופים להם: ״זה נשמע בסיסי״, מציינת גולר בכתבה ״אך בחברה שצומחת מהר זה קשה הרבה יותר״. אכפתיות זו מתקשרת גם לרצון ולתשוקה של העובד להיות מנהיג.
- מספקים הזדמנויות לצמיחה: היכולת והעידוד ללמוד ולהתפתח מקצועית נמצאו כאחד המדדים שהעידו באופן ברור במיוחד על שביעות הרצון של העובדים מהמנהלים שלהם. בהקשר לתכונה זו שווה להזכיר את הפוסט שלנו ״המשאב האנושי רוצה להעשיר את הידע: הנה 10 התחומים המובילים״.
- מציבים יעדים ברורים: לעובדי פייסבוק 2 שיחות משוב במהלך השנה. אם העובד מוצא עצמו מופתע במהלך שיחת המשוב – הרי שהמנהל נכשל. העובדה שהעובד יודע מראש את הכיוון הכללי של השיחה מעיד על תיאום ציפיות מתמיד.
- מספקים משוב תמידי: ״מדובר בכביש דו-סיטרי״ טוענת גולר, המנהלים מספקים משוב תמידי לעובדים שלהם אבל גם מיידעים אותם על משוב שהם עצמם קבלו מהממונים שלהם.
- מסייעים: למרות שלא מדובר במיקרו-ניהול, המנהלים יודעים באיזה שלב נמצאים הכפופים שלהם ויודעים להסיר מכשולים שונים ״מלמעלה״. באופן זה הם מצליחים להקל על עובדיהם.
- נותנים את הקרדיט לקבוצה בכל הקשור לביצועים חיוביים: עובדים שדיווחו על שביעות רצון גבוהה מהמנהלים שלהם ידעו כי קרדיט על עבודה טובה ולעולם לא יילקח מהם ויוצג באופן אישי ע״י המנהל.
- יודעים להבחין ולציין ביצועים היוצאים מגדר הרגיל: שביעות רצון גבוהה נמצאה בקשר ישיר עם יכולת המנהל להבחין בהישגים יוצאי דופן, גם במהלך השגרה, ולשבח אותם.
עכשיו תורכם – האם הרשימה הזו תואמת את הניסיון שלכם בתעשייה? האם הייתם משנים או מוסיפים תכונות נוספות? ספרו לנו בקבוצת הלינקדאין המקצועית שלנו!
Photo Credit: Heisenberg Media, Flickr CC