כיצד קביעת יעדים משתנה – מבחן ה-"מממממ"

4 דקות | 24 בנובמבר 2020
קביעת יעדים

שתף:

מאת: תמר בראל, מנהלת תחום Talent Management בסינריון  |  tamar.barel@synerion.com

לא, לא התחלנו לגמגם :-). מבחן ה"מממממ" נותן לכם את המפתחות לקביעת יעדים בעת הזו.

תהליך הערכת העובדים המסורתי משנה את פניו. הדגש בניהול ביצועים עובר מהערכת ביצועים חד או דו-שנתית, לניהול רציף של הביצועים – גישה מתמשכת לשיפור ביצועים. אחד הנושאים שהתפתח בצורה משמעותית בעקבות מגמה זו, וכמובן שגם בעקבות חוסר הוודאות שהביא איתו משבר הקורונה, הוא קביעת יעדים. 

המציאות החדשה מחייבת אותנו לעבור מגישה של מדידת ביצועים למיקוד בשיפור ביצועים.
היעדים שנקבעים לעובדים צריכים להיות קצרי טווח על-מנת שיעודדו מוטיבציה ושיהיו בעלי משמעות.
על סמך ניסיון שנצבר במהלך 2020, בכדי לשמור על עובדים ממוקדים ועם מוטיבציה, רוב המטרות צריכות להיות ברות השגה תוך רבעון. בכל רבעון יש לבחון מחדש את היעדים בכדי שיישארו רלוונטיים.

מה זה אומר במונחים פרקטיים? – ארגונים מתקדמים צריכים להבטיח שעובדים ומנהלים יסכימו במשותף על יעדים העומדים במבחן ה- מממממ:

מדידים – היעדים צריכים להיות מדידים, כך שיהיה ברור האם ומתי הושגה המטרה.

מניעים מוטיבציה – היעדים צריכים להיות כאלה שיעודדו את העובדים להשתפר ולשאוף להישגים גבוהים. 

מתואמים – יעדי העובד צריכים 'להתיישר' עם יעדי הצוות והיעדים העסקיים הנרחבים של הארגון.

מחייבים – המשמעות היא שברור עד כמה היעד הוא בשליטת העובד, והיכן יש אחריות משותפת התלויה בשיתופי פעולה.

מהירים – היעדים צריכים להיות קצרי טווח (במסגרת רבעון) והם צריכים להיבחן בתדירות ששומרת עליהם רלוונטיים.

איך מיישמים את מבחן ה- מממממ

בכדי להבטיח שהיעדים עובדים במבחן ה- מממממ, מנהלים צריכים לשאול את השאלות הבאות:

מדידים:

  • האם ברור לעובד מהן הציפיות ממנו וכיצד נקבעת הצלחה (האם נמדדת כמותית או איכותית)?
  • האם ברור לעובד כיצד נמדדת ההתקדמות של העמידה ביעדים?

מניעים מוטיבציה:

  • האם היעדים שנקבעו, גם אם הם מאתגרים, הם ברי-השגה?
  • האם עמידה ביעדים תניע ביצועים גבוהים הן של העובד והן ברמה הקבוצתית?
  • האם המכשולים שבדרך ברורים והאם הם ניתנים לניהול?

מתואמים:

  • האם יעדי העובד נקבעים בהתאם ליעדי הצוות אותו את/ה מנהל/ת, יעדי המחלקה והארגון בכללותו?
  • האם העמידה ביעדים תורמת למימוש האסטרטגיה הארגונית?
  • האם היעדים רלוונטיים לתפקיד שלך, המנהל (או שאינם בתחום אחריותך…)?

מחייבים:

  • האם מימוש היעד של העובד הוא בשליטתו הבלעדית, כלומר תלוי אך ורק בו?
  • האם ההצלחה תלויה גם בשיתופי פעולה של עובדים / צוותים אחרים בארגון?
  • האם לעובדים / לצוותים אלה מוגדרים יעדים המחייבים אותם לתרום את חלקם במימוש היעד?

מהירים:

  • האם ניתן לממש את היעדים שנקבעו בטווח הקצר (במהלך הרבעון הקרוב)?
  • אם לא ניתן לממש את מלוא היעד בטווח הקצר, מהן אבני הדרך שצריך לעקוב אחריהן על מנת לשמור על מיקוד ולמדוד התקדמות?
  • מתי מודדים התקדמות ובמידת הצורך מעדכנים יעדים בכדי לשמור על רלוונטיות ומשמעות?

לבסוף, יש עוד 'מ' אחד – משוב

מנהלים נדרשים לשמור בעת הזו על המיקוד במה שיקרה בעתיד – זיהוי הזדמנויות, תקשורת מהירה של שינויים והתכווננות לצמיחה פוטנציאלית.

שיחות משוב והכוונה שוטפות יוצרות תקשורת דו-סטרית בין מנהלים לעובדים, ומאפשרות דיון ביעדים, מעקב ומדידה, דיון בצרכים, אתגרים והוקרה.

על מנת ששיחות המשוב יהיו משמעותיות המנהלים צריכים לקבל הכשרה ותרגול – ממש כמו בכל תחום אחר, כי בסופו של דבר הכל תלוי באופן שבו המנהל מטפל בנושא. כאשר מנהלים מסוגלים לעלות מדרגה ולנהל שיחות תכופות ומשמעותיות על יעדים ברי-השגה, העובדים מצדם ירתמו למאמץ לשיפור הביצועים.

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר יותר מ- 1,700 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

לוגו SAP SuccessFactors

ועכשיו בסינריון, גם לחברות קטנות:
מערכת הערכת עובדים של SAP SuccessFactors
בשילוב עם תיק העובד של סינריון,

במחיר חסר תקדים לרוכשים עד ה- 31.1.2021

לפרטים: תמר בראל – 052-5887300

שתף: