חמישה מדדי מחוברות שסביר שאתם מתעלמים מהם

דקות 5 | 8 במאי 2018
אילוסטרציה - מדידת רמת מחוברות

שתף:

כל ארגון יודע כי הוא צריך למדוד את רמת המחוברות (engagement) של עובדיו. אחרי הכל, זה מנבא את סיכוני העזיבה, הרצון שלהם לעבוד קשה ולהצטיין, היחסים בין העובדים והמנהלים, ואפילו טיב השירות ללקוחות. רמת המחוברות משתנה מעת לעת, בהתאם לשינויים בארגון ובשוק בו הוא פועל, לכן חשוב לבדוק מגמות ודפוסים חוזרים.

בדיקת מחוברות

השאלות הנפוצות להבנת רמת המחוברות הן:

  • עד כמה טובים היחסים שלך עם המנהל?
  • מה את/ה לא אוהב/ת בעבודה שלך?
  • מה "עושה לך את היום" בעבודה?
  • אילו יכולת, מה היית משנה בתפקיד שלך?
  • מה גורם לך להישאר בארגון?
  • מה יגרום לך לעזוב?

רוב הארגונים מודדים מחוברות באמצעות:

  • סקרי שביעות רצון של 5-10 שאלות לבחינת "הדופק" של הארגון
  • שיחות אחד-על-אחד, א-פורמליות ופתוחות, בהן ניתן לרדת לעומקם של דברים
  • ראיונות סיום עבודה הם הזדמנות להבין חולשות וחוזקות של הארגון ומה ניתן היה לעשות בכדי לשפר את רמת המחוברות. אלא שמוטב לנהל את שיחות ה-אחד-על-אחד, באופן שוטף, ע"מ לתקן דברים לפני שיהיה מאוחר מדי.

ועם זאת, מרבית הארגונים מתעלמים מפרמטרים חשובים נוספים, שיכולים לתת תמונה מקיפה ומעמיקה יותר.

מדדים שליליים

לכולנו נוח יותר להסתכל על מדדים חיוביים. אבל התבוננות במה ש'לא עובד' היא חובה לא פחות, שכן היא שופכת אור על הסיבות לירידה בביצועים, צווארי בקבוק וחסמים.
נתונים כגון עליה בתחלופה מרצון של העובדים הם קריטיים מעקב. גם נתונים שנמצאים במערכת הנוכחות שלכם, כגון עליה בכמות ימי המחלה, היעדרויות בלתי מתוכננות, איחורים ועוד, יש בהם להעיד על שינוי ברמות המוטיבציה והמחוברות של העובדים.
חובה לעקוב אחרי נושאים אלה לא רק משום שעלויותם למעסיק גבוהה מאוד, אלא משום שהם מעידים שבשלב מסוים רמת המחוברות של העובדים פוחתת.

תוצאות עסקיות

הצלבה של סקרי שביעות רצון של לקוחות ותוצאות עסקיות, מול סקרי שביעות הרצון של העובדים, נותנת מבט הוליסטי על מערך העובדים. עם הזמן, תוכלו לקבוע מהם הפרמטרים המשפיעים על הביצועים העסקיים.

חוויית עובד

כבר ציינו באחד הפוסטים הקודמים שלנו, כי חוויית עובד הינה סך כל האינטראקציות של העובד מול הארגון, באופן שוטף ולאורך כל מחזור חייו בחברה – מיום שהגיש את מועמדותו ועד לאחר סיום עבודתו. בדיקה של ההתנהלות היומיומית, יכולה להסביר נתונים נראים לכאורה אקראיים.
העובדים שלכם בסך הכל רוצים למלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר, וכשאתם עושים להם חיים קשים, אתם גורמים לירידה ברמת המחוברות. אז חפשו נקודות של בירוקרטיה מיותרת ואל תתנו לעובדים הרגשה שהם עובדים עם ידיים קשורות…

כוונות העובדים

שיחה עם עובדים על האופן בו הם מתנהגים ופועלים יכולה לספק תובנות לגבי תחושותיהם. אם בתרבות הארגונית שלכם, מסתכלים על מחוברות כרצון העז של העובדים לעבוד למען הצלחה משותפת, חשוב שתבדקו איתם אם הם חשים שהם נותנים את המקסימום, אם הם ימליצו לחבר לעבוד בחברה, האם ימליצו על המוצרים/שירותים של הארגון…

אמון ואפשרויות צמיחה

אם אתם רוצים תרבות ארגונית המעודדת יצירתיות ועובדים שלוקחים אחריות על עבודתם, אתם צריכים לבנות אמון שנובע משקיפות, תקשורת פתוחה, אופק תעסוקתי והזדמנויות לצמיחה ופיתוח קריירה בארגון. בלעדיהם, עובדים לא יהיו מחוברים לארגון ויחפשו הזדמנויות אחרות.

יש לכם רעיונות נוספים כיצד למדוד ולשפר מחוברות עובדים? – שתפו אותנו

אנו מזמינים אתכם להצטרף לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!

שתף: