המהפכה התעשייתית הרביעית לא פוסחת על אף אחד. היא כבר משפיעה על מקצועות כמו קופאים, טלרים בבנק וכד', ותשפיע בעתיד למשל על נהגי מוניות לכשניכנס לעידן הרכב האוטונומי.
אבל השינוי לא נעצר שם – הדיגיטציה משנה גם את הכישורים והיכולות הנדרשים כיום בתפקידי ניהול. אם פעם חשבנו שמנהל צריך להיות 'איש-של-אנשים', הרי שמנהלים כיום צריכים להשפיע, לנהל מו"מ, להניע חדשנות ולנווט את הארגון בעידן של שינויים מהירים.
מחקר של גרטנר שנערך בין השנים 2015-18 וסקר את הכישורים והיכולות המבוקשים ביותר, ב- 400 פרסומים של משרות ניהוליות, בכל הדרגות והתפקידים, מציג את השינויים בדרישות המשרה (קוגניטיביים ו"רכים"), במיוחד לאור הדיגיטציה המהירה שעוברים ארגונים.
עשרת הכישורים ה'קשים'
בראש טבלת הכישורים ה'קשים' המבוקשים ביותר: בינה מלאכותית, מדע (מבוסס) נתונים, למידת מכונה ואבטחת סייבר – כישורים נדרשים ממנהלים שאמורים להוביל את אסטרטגיית הדיגיטציה והאוטומציה לייעול הארגון, כמו גם לאפשר קבלת החלטות מושכלות, המבוססות על נתונים. כמובן שכישורים בתחום אבטחת סייבר, נדרשים בכדי למזער את הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מהשימוש הנרחב והתלות במערכות טכנולוגיות.
עשרת הכישורים ה'רכים'
בראש טבלת הכישורים ה'רכים' המבוקשים ביותר: חשיבה עיצובית (מתודולוגיה המתארת מכלול פעולות קוגניטיביות וביצועיות המיושמות במהלך תהליך עיצוב ומיושמת בפיתוח פתרונות חדשניים), אסטרטגיה עסקית, והסתגלות / התאמה לשינויים. מעבר לכך, יש דגש על מיקוד בלקוחות: שביעות רצון לקוחות, קשרי לקוחות, יכולות מכירה / ניהול מכירות ועוד, המעידות על הצורך בהבנה כיצד למשוך לקוחות, למכור ולשמר אותם לאורך זמן.
לתשומת הלב של כל מי שעתידו כמנהל חשוב בעיניו, ורוצה שהארגון שלו יישאר בחזית העסקית…
אנו מזמינים אתכם להצטרף לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!