10 כישורים שיקדמו אותך למרות שאינם קשורים לתפקיד שלך. חלק א׳

דקות 5 | 12 בנובמבר 2015
הכישורים שיקדמו אותך בעבודה

שתף:

זה לא סוד שארגונים וחברות עושים מאמצי-על במטרה לשכור לשורותיהם את האנשים הטובים ביותר. מאמצים אלו מגיעים לאור התפיסה כי המשאב האנושי הינו המשאב הקריטי ביותר לארגון כיום.
עשינו לכם סדר ומיפינו את עשרת הכישורים הרכים (Soft Skills), שאינם בהכרח תלויי תפקיד, שהינם הקריטיים ביותר שהעובדים כיום יכולים לרכוש וליישם לטובת קידומם האישי כמו גם קידום הארגון עצמו:

  1. יכולת ניסוח בכתיבה: היות והתקשורת הארגונית כמו גם הבין-ארגונית היום מתנהלת יותר ויותר בערוצים דיגטליים, החל ממיילים וכלה בוואטסאפ (זוכרים את הפוסט שלנו בנושא?), היכולת לבטא את הרצונות, המשימות, הקשיים וכו׳ באופן הנהיר ביותר שאפשר הופכת לבעלת משקל רב מאד.
  2. יכולת מילולית גבוהה: יכולת זו הולכת יד ביד עם היכולת לניסוח בכתיבה. אם העובד לא יידע לבטא את עמדתו ורעיונותיו באופן ברור בישיבות ארגוניות או בפגישות, הרי שההתקשרויות הארגוניות (או חוץ ארגוניות) יערימו קשיים וסיבוכים מיותרים.
  3. ביטחון עצמי ואסרטיביות: ללא ביטחון עצמי ואסרטיביות בריאה יחשוש העובד, או העובדת, להניע קדימה את התוכניות והמשימות הארגוניות, ולכן יכולת זו (שימו לב: זו יכולת נרכשת ולא מולדת) – חשובה במיוחד.
  4. היכולת לנהל זמן: בעולם מולטי-טאסקינג עמוס משימות בו אנו חיים היכולת לנהל נכון את זמן שלנו חשובה במיוחד. יכולת זו הופכת לקריטית אפילו יותר כאשר לוקחים בחשבון ׳הפרעות דיגיטליות׳ שונות המוצאות את דרכן אלינו למשרד, כגון הרשתות החברתיות.
  5. כישורי נטוורקינג: מהשגת לקוחות, לידים, שיתופי פעולה עם ארגונים אחרים ויד ליכולת לאסוף מידע אודות המצב בתעשייה – היכולת ליצור קשרים, בדגש על חיוביים ובעלי משקל, הופכת לחשובה במיוחד בסביבה הכל-כך תחרותית של הארגונים כיום.

בחלק הבא נסקור את חמשת הכישורים הנוספים, עם זאת אנחנו סקרנים לדעת מה דעתכם על 5 הכישורים הנ״ל – האם הם מייצגים בעינכם כישורים שהעובדים נדרשים כיום להציג, או שהן Nice to Have בלבד? האם חמשת הכישורים הנ״ל הן תלויי תפקיד, או תקפים לכלל הדרגות והעיסוקים? הצטרפו לקבוצת הלינקדאין המקצועית שלנו וספרו לנו!

Photo Credit: Nan Palmero, Flickr CC

שתף: