כמעט שנה אחרי – דוח PwC – העבודה מרחוק היא "הצלחה מרשימה"

4 דקות | 1 בפברואר 2021
אילוסטרציה - עבודה מרחוק

שתף:

לאחר כמעט שנה של מעבר לעבודה מרחוק בעקבות משבר הקורונה, מחקר של PwC שפורסם החודש מעלה ש- 83% מהמעסיקים, מעידים שהמהלך הצליח בארגון שלהם.

ב"יום שאחרי" – הרבה יותר גמישות, אך מעטים מוכנים לנטוש לחלוטין את המשרדים

הפרודוקטיביות תהווה גורם מכריע בהחלטה האם להמשיך לעבוד מרחוק גם "ביום שאחרי". 52% מהמנהלים העידו שהתפוקות עלו, וגם 34% מהעובדים תמכו בכך.
בעוד שלמעלה ממחצית העובדים מעוניינים להמשיך לעבוד מרחוק לפחות שלוש פעמים בשבוע, 87% ציינו שלמשרד יש חשיבות רבה בכל הנוגע לשיתופי פעולה ולבניית מערכות יחסים.
מנהלים לעומת זאת, רואים את חשיבות המשרד מנקודת מבט של התרבות הארגונית. רק 5% מבניהם סבורים שהתרבות הארגונית שלהם לא תיפגע גם אם העובדים כלל לא יגיעו למשרד. 29% מהם סבורים שעל העובדים להגיע למשרד לפחות שלוש פעמים בשבוע בכדי שהתרבות הארגונית לא תינזק, ו- 21% טוענים שבכדי לשמור על תרבות חזקה, על העובדים להיות במשרד חמש בפעמים בשבוע.

לקראת ה"יום שאחרי" ארגונים צריכים לחשוב מחדש על המטרה שהמשרד ממלא: מהם הערכים המוספים של עבודה מהמשרדים והאם הם ערוכים למטרה זו. בהקשר זה צריך להביא בחשבון את עולם העבודה שלאחר המשבר, בו במיוחד הטאלנטים יעדיפו להמשיך לעבוד מרחוק, וחברות שלא יתגמשו בנושא יתקשו לגייס טאלנטים כאלה.

מודל העבודה ההיברידי אליו מרבית החברות מתכווננות, מאמץ את הגמישות שרוב העובדים (וחלק מהמעסיקים) חושקים בה לאחר שעבדו מהבית במשך חודשים. אולם זו גם דרך מסובכת לארגן את שבוע העבודה והיא עשויה לשנות את התרבות הארגונית, להשפיע על מעורבות העובדים, על אופן ביצוע העבודה ואופן השימוש במרחב המשרדים.

יש גם מי שרוצים יותר "שעות משרד"

מהסקר עולה כי עובדים עם ניסיון מועט יחסית (0-5 שנים) מעוניינים לעבוד מהמשרד לעיתים תכופות יותר. 30% מהם מעדיפים לא לעבוד מרחוק מעבר ליום בשבוע, לעומת 20% בלבד מכלל הנשאלים. העובדים הפחות מנוסים נוטים להרגיש פחות פרודוקטיביים בזמן שהם עובדים מרחוק (34% לעומת 23%). בהשוואה לעמיתיהם המנוסים יותר, הם נוטים יותר להעריך מפגשים עם מנהלים או תכניות הכשרה.

מעבר לדיגיטציה ואוטומציה

למעבר לעבודה מרחוק היה כמובן גם השפעה על הכלים באמצעותם אנחנו עובדים.

סקר קודם של PwC מדצמבר 2020, שנערך בקרב מנהלי IT, מעלה שכשני שלישים מהם מעריכים שלפחות רבע מהעובדים בארגון שלהם, ימשיכו לעבוד באופן קבוע מהבית, גם בחלוף המשבר.

חברות מובילות שהשתתפו במחקר, אמרו כי הן השקיעו בכלי אוטומציה של תהליכי עבודה וכן בכלי שיתוף פעולה מבוססי ענן, בין היתר כדי לתמוך במודלי עבודה היברידיים, שבהם באנשים שלהם משלבים בין עבודה במשרד, לעבודה בבית ובמיקומים נוספים אחרים.

חברות שלא השכילו לאמץ טכנולוגיות המסייעות לעבודה מרחוק, מנסות עכשיו לסגור פערים. למעלה מ- 60% מהמנהלים מעריכים שההשקעה בכלים וירטואליים לשיתוף פעולה בין עובדים ולניהול הלמידה וההכשרות, תגדל.

 

כולנו מקווים לחזרה מהירה לשגרה, אך סביר שתהייה שונה במידת מה ממה שהיכרנו, ויתכן מאוד שזה יהיה שינוי לטובה. המשבר אפשר לחלק מהמעסיקים להתמקד בשיפור האיזון בין העבודה לחיים ולטפל בסוגיות כמו חיי משפחה וחווית העובדים. חלק משינויים אלה באו לידי ביטוי בגמישות שהציעו המעסיקים, כולל הצעות לעבוד באופן היברידי ובלוח זמנים היברידי, גם לאחר סיום המשבר.

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר יותר מ- 1,700 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: